خبرهای داغ:
شماری از شاکیان آمریکایی دور تازه‌ای از تلاش‌ها را برای مصادره اموال ایران آغازکرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۸۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، شاکیان باز هم سراغ شرکت "کلیر استریم" رفته‌اند تا شانس خود را برای دریافت غرامت از ایران امتحان‌کنند.

 

این بار هم پای گروه "هاولیش" در میان است. عربستان پس از تصویب قانون "جاستا" به دنبال انحراف افکارعمومی از شکایت بازماندگان 11 سپتامبر از آل‌سعود است.

 

آنگونه که دویچه‌وله گزارش داده است "شاکیان در این تلاش ها برای دست‌یابی به خسارت میلیاردی از جمهوری اسلامی باز هم به دارایی‌های ایران نزد "کلیر استریم" چشم دوخته‌اند. آنها از این شرکت وابسته به بورس آلمان به دلیل همکاری با ایران شکایت کرده‌اند".

 

بورس آلمان بتازگی اعلام کرده است" در آمریکا شماری از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در لبنان که به "گروه هاولیش" معروف هستند از شرکت "کلیر استریم" یکی از زیرمجموعه‌های بورس آلمان، شکایت تازه‌ای به دادگاه ارائه کرده‌اند. این شکایت در چارچوب تلاش گروه نام‌برده برای دریافت خسارت از جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است".

 

بورس آلمان در بیانیه‌ای ضمن رد ادعای شاکیان تاکید کرده است "تمامی توان خود را برای بستن این پرونده بکار خواهد بست".

 

گروه شاکی "هاولیش" از سال ۲۰۱۲ تاکنون برای دریافت ۶ میلیارد و ۶۰۰ هزار دلار خسارت از جمهوری اسلامی تلاش می‌کند. آنها در این رابطه چند بار علیه جمهوری اسلامی و کلیراستریم به دادگاه شکایت کرده است و خواستار ضبط دارایی‌های ایران نزد این شرکت شده‌اند.

 

روزنامه سعودی الشرق الاوسط هم تلاش می‌کند ایران را عامل حوادث ۱۱ سپتامبر اعلام کند، نوشته است" جُرج دانیلز قاضی دادگاه نیویورک، تهران را به پرداخت جریمه ۱۰.۷ میلیارد دلاری محکوم کرده که با احتساب سود دوره ماقبل صدور حکم که سالانه ۹ درصد است، بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار می‌شود".

 

الشرق الاوسط برای پیونددادن ایران با حوادث یازده سپتامبر گزارش‌هایی منتشر کرده که شامل بخشی از شهادت دو عامل آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و حکم دادگاه است که در آن علیه ایران، حزب الله و برخی مقامات عالی ایران شهادت دروغ داده شده است.

 

گزارش نخست، همان پرونده هاولیش است؛ "هاولیش" بیوه یکی از قربانیان ۱۱ سبتامبر است که در برج شمالی جان خود را از دست داد و اولین مدعی در این پرونده است.

 

طبق آنچه "شهادت دو عامل سیا" در پرونده هاولیش نامیده شده، دولت وقت ایران کمک های مالی به گروهک القاعده داده تا آن حملات ۱۱ سبتامبر را در سال ۲۰۰۱ اجرا کند!

ارسال نظرات
پر بیننده ها