خبرهای داغ:
در دومین جلسه ستاد تحکیم و تعالی خانواده مطرح شد
حجت الاسلام بابایی: جای آموزش و کسب مهارت های زندگی درامر ازدواج خالی است و این یک نقیصه بزرگی است.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۴۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام بابایی در دومین جلسه ستاد تحکیم و تعالی خانواده گفت : کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان فردوس به عنوان معضلی بزرگ می باشد که عوامل زیادی سنت حسنه ازدواج را آسیب پذیر کرده است.
وی افزود: مشکلات معیشتی، اشتغال و بیکاری، مهریه های سنگین، اعتیاد و عدم شناخت عمیق زوج ها نسبت به یکدیگر، آمار طلاق را افزایش داده است و باید با شناخت دقیق این آسیب ها و ریشه کن کردن آن، راهکارهایی را برای کاهش آمار طلاق بیابیم.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی عدم مسئولیت پذیری، کم رنگ شدن ارزشها و معنویات و ترویج فرهنگ ولنگاری و بی بندوباری در فضای مجازی و برخی شبکه های اجتماعی را از دیگر عوامل افزایش آمار طلاق دانست و گفت: جای آموزش و کسب مهارت های زندگی درامر ازدواج خالی است و این یک نقیصه بزرگی است.

وی گفت: چطور می شود متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی بایستی چندین ساعت آموزش ببینند اما برای ازدواج که یک زوج جوان باید تمام عمر خود را با هم زندگی کنند هیچ آموزشی پیش بینی نشده است .

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل ستاد تحکیم و تعالی خانواده، بتواند در راستای ترویج فرهنگ صحیح ازدواج و کاهش آمار طلاق گام های موثری بردارد.

درادامه جلسه هریک از اعضا نظرات خود را درخصوص آسیب های طلاق و راهکارهای کاهش آمار طلاق بیان کردند.

این جلسه به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس و با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری ، کارشناسان مشاوره و مسئولین دستگاههای ذی ربط در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها