مركز هنر پژوهي نقش جهان برگزار مي‌كند
آثار خوشنويسي حسين نجفي، باعنوان «حُبُّ الحُسين» روز يكشنبه، دوم آبان در مركز هنر پژوهي نقش جهان افتتاح مي‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۳۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، اين نمايشگاه با 26 اثر خوشنويسي در مضامين قرآني، آيات و روايات مذهبي در گالري جهانِ مركز هنر پژوهي نقش جهان برگزار مي‌شود.


حسين نجفي، فراگيري خوشنويسي را از سال 1371 نزد استاد مرحوم جواد سبتي با خطوط «رقعه»، «ديواني» و «جلي ديواني» و «نسخ عربي» آغاز كرد. از سال 1374 در محضر استاد عبدالصمد صمدي خطوط «نسخ» و «ثلث» را آموخت و پس از آن خط« نستعليق» را در سال 1375 نزد استاد اخوين فرا گرفت.


وي تا كنون در جشنواره‌هاي بين المللي و داخلي زيادي شركت كرده و موفق به كسب مقام شده است . «جايزه مسابقه بين‌المللي مركز فرهنگي سازمان كنفرانس اسلامي براي خط "جلي ديواني"، سال‌ 2004 و براي خط "ثلث" و "نستعليق" در سال 2007»، «رتبه دوم خط "نستعليق" در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم»‌، «رتبه نخست خط "ثلث" درهفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم»، «رتبه نخست دومين جشنواره بين المللي تجسمي فجر براي خط "ثلث" در سال 1388»، «رتبه نخست جشنواره سراسري ملي كريمه اهل بيت براي خط "ثلث" در سال 1389» و «رتبه دوم اولين دوسالانه بين المللي خوشنويسي ايران براي خط "ثلث" در سال 1389» از جمله مقام‌هايي است كه اين هنرمند خوشنويس تا كنون به دست آورده است.


نمايشگاه خوشنويسي «حُبُّ الحُسين»، يكشنبه دوم آبان، ساعت 16 گشايش مي‌يابد و تا دوازدهم همين ماه ادامه دارد.


علاقه‌مندان مي‌توانند، روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 17 براي ديدن اين آثار به مركز هنر پژوهي نقش جهان در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از خيابان شهيد بهشتي، ضلع جنوب غربي بوستان ساعي، پلاك 2169 مراجعه نمايند.



ارسال نظرات