کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی در دولت یازدهم/ دولت به افزایش خام‌فروشی نفت افتخار می‌کند!

یک اقتصاددان گفت: خام فروشی نفت نمی‌تواند محور توسعه اقتصادی باشد و دولت باید این را درک کند،‌ متأسفانه دولت ما امروز به افزایش صادرات نفت خام افتخار می کند و این یک فاجعه است.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۳۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افزایش صادرات نفت خام در دولت یازدهم اظهار داشت: در سه سال اخیر صادرات غیر نفتی 500 میلیون دلار کاهش یافته است اگر ۵۰۰ میلیون دلار کاهش صادرات غیرنفتی را در دلار ۳۶۰۰ تومانی ضرب کنیم به عدد ۱۸۰۰ میلیارد تومان کاهش صادرات غیر نفتی دست پیدا می‌کنیم که این رقم در ده سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه اقتصاددانان حامی دولت هم از عملکرد دولت در قبال خام فروشی نفت انتقادات شدیدی داشته اند، تصریح کرد: خام فروشی نفت نمی‌تواند محور توسعه اقتصادی باشد و دولت باید این را درک کند،‌ متأسفانه دولت ما امروز به افزایش صادرات نفت خام افتخخار می کنند و این یک فاجعه است.

این اقتصاددان با تأکید بر لزوم فرآوری نفت خام در کشور،‌گفت: رویکرد افزایش خام فروشی نفت باید اصلاح شود چراکه این بر خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است و قطعا مانع رشد و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.
ارسال نظرات