خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در نشست خبری صبح امروز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس بسیجیان در سنگرهای دفاعی کشور به جهاد می‌پرداختند ولی امروز بسیجیان باید در سنگرهای علمی، تربیتی و فرهنگی باید حضور داشته و آماده جهاد باشند.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۲۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین، در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، در خصوص مهم‌ترین اهداف برنامه های سازمان بسیج دانش‌آموزی در این هفته اظهار کرد:بیان محورهای فعالیت سازمان بسیج، جذب دانش آموزان به بسیج، سازماندهی مناسب در پایگاه‌ها و حوزه‌ها، آموزش مهارت‌ها و آموزش آمادگی دفاعی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های این هفته است.

وی اضافه کرد: تقویت اندیشه‌های اسلامی، تقویت اندیشه‌های امام و رهنمودهای رهبر، احیای یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای دانش‌آموز، تقویت بنیه علمی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان در زمینه اسلامی، اجرا برنامه ها و اردوهای آموزنده و همچنین تقویت روحیه سلحشوری از دیگر اهداف برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی می‌باشد.

این مسئول رسالت امروز بسیج دانش‌آموزی را بسیار خطیرتر از رسالت بسیج در دوران 8سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس بسیجیان در سنگرهای دفاعی کشور به جهاد می‌پرداختند ولی امروز بسیجیان باید در سنگرهای علمی، تربیتی و فرهنگی نیز باید حضور داشته و همواره آماده جهاد باشند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بسیج دانش‌آموزی را پایه اصلی تحقق ارتش 20میلیونی دانسته و تصریح کرد: تربیت دانش‌آموزان و نیروهای عدالت‌خواه، پرتحرک و بانشاط، سازمان یافته، بهره‌مند از مهارت‌های زندگی، با انضباط، متدین و متعهد و مرتبط با الگوهای اسلامی از وظایف و اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی است.

ابراهیمی، بسیج دانش‌آموزی را نهاد مقدسی دانسته که در بطن انقلاب شکل گرفته و تبیین کرد: امروز دانش‌آموزان قوی‌ترین پتانسیل‌های پیشرفت جامعه هستند و باید برنامه‌های طولانی و کارشناسانه بیشتری را در این راستا داشته باشند.

وی مسئولیت دانش‌آموزان را بسیار مهم دانسته و تشریح کرد: دانش‌آموزان عالم و آگاه با حضور در کلاس‌های درس همزمان با تعلیم علم درس ایثار و دفاع از آرمان‌های انقلاب را نیز می‌آموزند.

این مسئول ادامه داد: بسیجیان دانش‌آموز، دانش‌آموزانی عالم و آگاه و رزمندگانی تمام عیار و همیشه آماده برای دفاع از جبهه های علمی کشور هستند که حضرت امام(ره) همواره از آن به عنوان مدرسه عشق یاد می‌کردند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزویندر خاتمه نام بسیج دانش‌آموزی را عجین‌شده با نام شهید حسین فهمیده عنوان کرد و گفت: حسین فهمیده همان نوجوانی است که امام(ره) از او به عنوان رهبر یاد می‌کند و جان فشانی او زمینه‌ساز تحولات و اقداماتی سترگ در جامعه شد لذا دانش‌آموزان باید درس شجاعت و فداکاری را از این نوجوان شهید بیاموزند.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها