خبرهای داغ:
سردار حق طلب در نشست خبری اولین کنگره بین المللی کودکان شهید:
دبیر ستاد اولین کنگره بین المللی کودکان شهید گفت: در سال‌های اخیر و سال‌های دورتر شاهد جنایات غیر قابل قبول و وسیع از سوی بعضی قدرت‌ها نسبت به کودکان معصوم و مظلوم در سراسر جهان بوده و هستیم. وضعیتی که برای هیچ آزاده‌ای قابل قبول نیست معصومیت و مظلومیت این کودکان و عدم توانایی آنها برای دفاع در برابر سلاح های پیشرفته و وحشتناک گروهی و جمعی را مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۰۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،اولین کنگره بین المللی کودکان شهید صبح امروز با حضور سردار حق طلب دبیر ستاد این کنگره و مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان به عنوان سخنگوی کنگره در پاتوق خبر برگزار شد.

 

سردار حق طلب دبیر ستاد اولین کنگره بین المللی کودکان شهید با درود و سلام بر ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و کودکان مظلوم و معصوم شهید در کشور عزیزمان و کشورهای همسایه و مسلمان و سایر کشورها و با درود بر امام عصر (عج) و روح پر فتوح امام خمینی (ره) گفت: خیلی خوشحالم و از اصحاب رسانه که دعوت ستاد کنگره بین المللی کودکان شهید را برای حضور در این مراسم پذیرفتند تشکر می کنم.

 

وی افزود: در سالهای اخیر و سال های دورتر شاهد جنایات غیر قابل قبول و وسیع از سوی بعضی قدرتها نسبت به کودکان معصوم و مظلوم در سراسر جهان بوده و هستیم. وضعیتی که برای هیچ آزاده ای قابل قبول نیست معصومیت و مظلومیت این کودکان و عدم توانایی آنها برای دفاع در برابر سلاح های پیشرفته و وحشتناک گروهی و جمعی را مشاهده می کنیم.

 

سردار حق طلب ادامه داد: استفاده از بسیاری از این سلاح ها در برابر مردم و به خصوص کودکان بر اساس کنوانسیون ها و قوانین ممنوع است و بی توجهی جنایتکاران به این موضوع شرایطی را در منطقه و جهان به وجود آورده که ضرورت دارد به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود.

 

وی گفت: ما سه تکلیف جدی و سنگین در این خصوص داریم که اولی تکلیف دینی و شرعی به عنوان یک مسلمان و بنا بر حدیث معصوم است که می فرمایند اگر کسی دشواری های مسلمان دیگری را ببیند و به او کمک نکند مسلمان نیست بنابراین دفاع از کودکان معصوم و مظلوم شهید در کشورهای اسلامی و جهان را بر خود واجب می دانیم.

 

سردار حق طلب ادامه داد: دومین تکلیف ما تکلیف انقلابی گری ماست بعدا ز انقلاب از امام راحل یاد گرفتیم که نسبت به حوادث پیرامون خود بی تفاوت نباشیم و موظفیم از مظلوم دفاع کرده و بر ظالم بتازیم.

 

وی گفت: سومین تکلیف تکلیف انسانی است که فارغ از هر گرایش سیاسی بر هر انسانی واجب است که که نسبت به حوادث خصوصا ظلم عیله کودکان عکس العمل نشان دهد و ما با هدف تبیین این موضوع برای مردم جهان و مسلمین موظفیم جنایات را بر ملا کنیم ابر قدرتها با استفاده از رسانه های بین المللی خود را مدافع کودکان و حقوق بشر نشان می دهند ولی بیشترین جنایت ها را انجام می دهند.

 

دبیر ستاد اولین کنگره بین المللی کودکان شهید تصریح کرد: اطلاعات و اخبار مربوط به این جنایتکاران خصوصا آمریکا باید به سمع و نظر همه مردم جهان برسد باید این قدرتها رسوا شوند فعالیتهای این کنگره که به حول و قوه الهی اقدامات خود را شروع می کند انشاء الله منجر به این شود که قدرتها حداقل تا حدودی از جنایات خود بکاهند و سازمانهایی که به ظاهر مدافع حقوق بشر هستند به خاطر افکار عمومی مجبور به تجدیدنظر در سیاست های خود شوند.

 

وی گفت: از اهداف بلند مدت این کنگره این است که سازمان های مردم نهاد در منطقه و جهان متوجه این خطر بزرگ بشوند که کودکان عزیزمان در معرض این جنایات قرار گرفته اند و برای دفاع از حقوق کودکان فعالیت هایشان را افزایش دهند چرا که این سازمان های مردم نهاد سهم خوبی در متوجه کردن افکار عمومی دارند.

 

سردار حق طلب اظهار داشت: این کنگره می تواند چهره واقعی ابرقدرتها خصوصا آمریکا و اسرائیل و دست نشانده های آنها مثل عربستان سعودی و برخی از کشورهای اروپایی را نشان داده و آمار دقیقی از این جنایات را منتشر کند. هم اکنون خبرگزاری ها و رسانه های آنها روش خودسانسوری را در ارائه آمار جنایات در پیش گرفته اند.

 

دبیر ستاد اولین کنگره بین المللی کودکان شهید عنوان کرد: از سالها پیش شاهد جنایات آمریکا در ویتنام و یا جنگ کره بودیم عکس ها و فیلم های این جنایات هنوز در ذهن مردم تداعی خاطرات تلخ می کند بچه های مجروح و زخمی که جسم نازک و لطیفشان با سلاح های پیشرفته جنگی هدف گرفته شد.

 

وی افزود: امروز صفحه هایی که به نمایش گذاشته می شوند هر چند محدود دل هر آزاده ای را آزرده خاطر می کنند فقط در یک مدرسه توسط هواپیماهای هدیه شده از آمریکا به عربستان سعودی 50 کودک دانش آموز در یک حادثه کشته شدند و تنها به  یک عذرخواهی بسنده می کنند با این توجیه که اشتباه شده است.

 

سردار حق طلب گفت: شعار کنگره با توجه به اینکه در همه جنایات علیه کودکان دست آمریکا دیده می شود "هفتاد سال ابرقدرتی آمریکا هفتاد سال جنایت علیه کودکان" در نظر گرفته شده است. همایش مقدماتی کنگره در اسفند ماه سال جاری  و اجلاسیه اصلی در اوایل آبان ماه سال 96 خواهد بود، علت انتخاب این تاریخ به خاطر داشتن زمان کافی برای ارائه آمار دقیق و امکان ارتباط با کشورهای دیگر است که حداقل یک سال زمان می طلبد.

 

وی گفت: در این فاصله یادواره های کودکان شهید در شهر ها و شهرستان ها و مراکز استان ها به ترتیب برگزار می شود تا در آبان ماه سال 96 تمام مراکز استانها حداقل یک یادواره را برگزار کرده باشند.

 

مینو اصلانی سخنگوی ستاد کنگره نیز در ادامه مراسم گفت: مستند 13 قسمتی از کودکان شهید در سراسر دنیا با شعار "هفتاد سال ابرقدرتی آمریکا هفتاد سال جنایت علیه کودکان" ساخته شده که به بسیاری از آمارها اشاره دارد و پایه خوبی برای این حرکت است که ادعاهای دروغین جنایتکاران را مبنی بر اینکه از حقوق بشر دفاع می کنند بر ملا می کند.

 

وی افزود: انشاءالله سال آینده مستندهای قوی تری بسازیم و قرار است در روز شهادت حضرت رقیه (س) ویژه برنامه های سه ساله های حسینی را در سراسر کشور و در سوریه برگزار کنیم.

 

اصلانی تصریح کرد: در روز 5 صفر در تهران در حرم امام خمینی (ره) این مراسم برگزار می شود و از همه اهالی رسانه برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم و در 500 شهرستان نیز ویژه برنامه داریم که توسط رسانه ها اعلام می شود و از رسانه ها می خواهیم که در طول این یک سال با ما همراهی داشته باشند.

 

اصلانی در مورد فعالیت های کنگره گفت: ایجاد بانک اطلاعات از شهدای کودک، تدوین 5 کتاب در ژانر کودک، تهیه کتاب مصور، ساخت موسیقی و سریال و فیلم بلند، نام گذاری پارک ها، فراخوان مقاله و گنجینه ای با موضوع کودکان شهید از فعالیت های کنگره است.

 

سردار حق طلب در پایان مراسم گفت:  در مرحله اول از کشورهایی همچون عراق، پاکستان، افغانستان، ویتنام، سوریه، نیجریه و آفریقای مرکزی دعوت می کنیم تا با این کنگره همکاری کنند چرا که حوادث این کشورها به روز است و در مرحله دوم به آمریکای لاتین و حتی کشورهای اروپایی پیشنهاد خواهیم داد.

اشتراک گذاری در تلگرام
ارسال نظرات
پر بیننده ها