روحانی گفت: برجام پیروزی ملت ایران، سیاست های نظام جمهوری اسلامی ،تدابیر مقام معظم رهبری و مقاومت ۱۲ ساله ملت ایران در برابر تحریم های خصمانه دشمنان بود و باید از فضای موجود بعد از برجام به نحو مطلوبی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۰۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
روحانی امروز در جمع مردم اراک گفت:استان مرکزی به عنوان سرزمین طلوع آفتاب قرن اخیر و به عنوان زادگاه آن مرد استثنایی تاریخ استان مرکزی، همان استانی که بر سر مردم ایران و کل مسمانان منت دارد و مردی را تربیت کرد که توانست پرچم عزت ملت ایران را برفرازد و مردم را به عزت، شکوه و آزادگی برساند.

وی اظهار کرد:ایام اوایل آبان مصادف است با سالروز شهادت حضرت آیت الله مصطفی خمینی (ره) که در سال  پنجاه و شش شهادت او موج بزرگی را در صفوف مبارزین بوجود آورد و شرایط را برای پیروزی انقلاب اسلامی مهیا کرد.

رئیس جمهور کشورمان افزود:بعد از سالها خاموشی صدای رسا و بلند مردم در سراسر کشور در مراسم بزرگداشت آن عالم فرهیخته به گوش جهانیان رسید و انقلاب در مسیر سرعت خود برای پیروزی قرار گرفت.

روحانی ادامه داد:ما ملتی هستیم که قدردان امام، راه امام و خواستار خون امام و عزت و آزادگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی، استان امیرکبیر است، استان آن فرهیخته ای که در مناجات با خدا گفت«خدایا امیر تویی،کبیر تویی»گفت : استان مرکزی یعنی استانی که ۵۰ سال پیش به عنوان بزرگترین صنعت مرکزی کشور مطرح بود.

رئیس جمهور افزود:امروز دولت یازدهم همه تلاشش احیای واحدهای صنعتی این استان در کنار واحد های صنعتی سراسر کشور است.

روحانی همچنین گفت: اراک دارای ۸۹۶ واحد صنعتی است که ۶۴۸ واحد آن فعال، ۶۹ واحد آن نیمه فعال و ۱۷۶ واحد آن غیر فعال است و مقصر این غیر فعال بودن دولت قبلی است.

وی سال ۹۵ را سال تلاش برای به حرکت درآوردن واحد های صنعتی دانست و  به معضل بیکاری جوانان و تحصیلکردگان اشاره کرد و تنها راه حل این مشکلات را ایجاد رونق اقتصادی دانست.

رئیس جمهور  تاکید کرد: برنامه دولت از ابتدای سال ۹۵ دستیابی به رشد اقتصادی ۵ درصدی بوده است.

روحانی افزود:به مردم قول می دهم امسال حداقل ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط را از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت تا كنون بيش از ۹هزار ميليارد تومان تسهيلات براي راه اندازي مجدد واحدهای تولیدی پرداخت کرده است ادامه داد: با پرداخت این میزان تسهیلات حدود ١٢هزار و ٥٢٥واحد توليدي حرکت خود را آغاز کرده اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این میزان پرداخت تسهیلات حرکت بزرگی در اقتصاد کشور است بیان کرد: این رقم تا پایان سال رشد بیشتری خواهد داشت و واحد های صنعتی بیشتری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

روحانی تلاش دولت را بازکردن زنجیر تحریم از دست و پای اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم از این طریق بتوانیم رونق اقتصادی را به کشور بازگردانیم.

وی برجام را احقاق حقوق ملت ایران برشمرد و ادامه داد:برجام برای صادر کردن آب سنگین اراک، آزادی فروش نفت و گاز و موادپتروشیمی به جهان بود.

روحانی گفت: برجام پیروزی ملت ایران، سیاست های نظام جمهوری اسلامی ،تدابیر مقام معظم رهبری و مقاومت ۱۲ ساله ملت ایران در برابر تحریم های خصمانه دشمنان بود و باید از فضای موجود بعد از برجام به نحو مطلوبی استفاده کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام سفرهای خارجی به منظور رونق اقتصادی کشور انجام شده است گفت:امروز کشورهای مختلف آسیای،آفریقایی ، اروپایی و سراسر جهان آماده سرمایه گذاری در ایران هستند که با از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم.

روحانی ادامه داد: باید از این سرمایه گذاری ها در مسیر خودکفایی در فن آوری های نوین در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و معدن استفاده کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: در سه سال گذشته سه میلیارد و هشتصدو نود میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کشور شده که حاصل این سرمایه گذاری ۱۳۳ طرح در بخش های مختلف بوده که ۵۸ طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده و ما بقی در حال تکمیل هستند.

وی ادامه داد: همه تلاشهای صورت گرفته در راستای ایجاد رونق در اقتصادی کشور بوده است که فضا را برای دستیابی به توسعه آماده می کند.

روحانی بیان کرد :عده ای با حرفهای نادرست به دنبال مایوس کردن ملت ایران هستند که این افراد در مسیر اشتباه قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز باید از ادبیات امید بخش در راستای اتحاد و وحدت ملی استفاده کنیم گفت:نگذاریم گفتمان یاس و فروپاشی مدیریت در این ملت بزرگ ترویج پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه آدمهای دروغگو انقلابی نیستند افزود: افرادی که فحاشی و یاس و نا امیدی را در جامعه ترویج می دهند با انقلاب ارتباطی ندارند.

وی بیان کرد:افرادی که فکر می کنند در این انقلاب دو مسیر وجود دارد در خطا هستند چرا که در این کشور یک خط بیشتر وجود ندارد و آن هم خط رهبری است و  تنها یک دولت در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور به مشکلات استان مرکزی اشاره کرد و گفت: بحث آلودگی هوا و محیط زیست و رونق اقتصادی واحد های تولیدی از مهمترین مسائلی است که مد نظر دولت است.

وی به بحث آلودگی هوای اراک اشاره ای کرد و ادامه داد: منشا آلودگی ها از سه روش آلایندگی های صنعتی، ریزگرد ها و آلودگی های مربوط به خودروها است و دولت از هیچ کوششی به منظور رفع آلایندگی ها دریغ نخواهد کرد.

روحانی بیان کر:د همچنین به منظور کاهش آلودگی هوای اراک از طریق وزارت نیرو به نیروگاه شازند اعلام شده به هیچ عنوان حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

رئیس جمهور به انتقال واحد آند سازی شرکت ایرالکو هم اشاره ای کرد و گفت: برای انتقال این واحد اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا ظرف مدت ۲۴ ماه از داخل شهر به خارج شهر منتقل شود.

وی بخشی از مشکلات آلایندگی هوای اراک را مربوط به تالاب میقان دانست و افزود:اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به منظور بیابان زدایی حدود ۵هزار هکتار از اراضی تالاب میقان در نظر گرفته شده است.

روحانی یادآور شد: همچنین به منظور گسترش فضای سبز مقرر شده حدود ۷۰۰هکتار از اراضی اراک برای افزایش پوشش گیاهی به محدوده این شهر اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین ۶۷میلیارد تومان برای گردشگری و ۷۶ میلیارد برای عمران استان در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر ۱۱طرح صنعتی  براي افزايش اشتغال و توسعه ي استان امروز افتتاح می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات