خبرهای داغ:
تختی مدرس حوزه علمیه فاطمه الزهرا قم گفت: قیام عاشورا یک سکه ی دو رو است که یک روی آن قیام و روی دیگر آن پیام است.قیام تا ظهر عاشورا بود اما انتقال پیام آن سالیان سال طول کشید و همچنان ادامه دارد و حضر زینب (س) در انتقال این پیام نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۸۷۶۵۸۵۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج همایش  قیام زنان عاشورایی در مسجد امام علی (ع) شهر آشخانه  برگزار شد

  تختی سخنران کشوری با اشاره به مراسمات عزاداری گفت: ائمه (ع) همیشه به برگزاری باشکوه عزاداری برای سیدو سالار شهیدان تاکید داشتند.

وی ادامه داد : از رموز ماندگاری قیام عاشورا برگزاری مراسمات عزاداری همراه با شور و شعور است و این سبب جلوگیری از تحریف و در امان ماندن ازشبهات این قیام می شود.

تختی افزود: قیام عاشورا یک سکه ی دو رو است که یک روی آن قیام و روی دیگر آن پیام است.قیام تا ظهر عاشورا بود اما انتقال پیام آن سالیان سال طول کشید و همچنان ادامه دارد و حضر زینب (س) در انتقال این پیام نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ دینی غنی ما امروزه متاسفانه شخصیت هایی در قالب هنرمند برای جوانان الگوسازی شده اند که هیچ ارتباطی با فرهنگ دینی ما ندارند و اگر از جوانان بخواهیم چند دقیقه ای در خصوص حضرت زینب (س) صحبت کنند عاجز هستند و این نشان از عدم شناخت و معرفت نسبت به الگوهای اصیل اسلامی است.

تختی در خصوص حضور زنان در واقعه عاشورا گفت: حضور زنان در واقعه کربلا نباید معطوف به گریه و اندوه آنان شود بلکه باید از رشادت ها و فداکاری افرادی چون ام وهب ؛ ام البنین و ... بسیار یاد کرد.

وی با اشاره به سخنرانی قرای حضرت زینب(س) در حضور یزید گفت: کمتر مورخی به سخنان معترضانه حضرت زینب (س) نسبت به یزید اشاره کرد و اعتراض ایشان مادی نبود و درمورد حیا و عفاف بود.

تختی خاطرنشان کرد: از منظر امام علی (ع) عقل، علم ، حیا و صبر در سختی ها زیبایی های معنوی هستند و همه ی این ویژگی ها در حضرت زینب (س) وجود داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها