خبرهای داغ:
مدیر انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از شرایط بسیار خوب این مرکز برای استادان و دانشجویان به منظور چاپ مقالات در مجلات علمی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۸۳۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جعفر چگینی گفت: مرکز انتشارات علمی، مسوولیت نشر کتاب‌ها و مجلات دانشگاه را برعهده دارد.

تمام افراد جامعه از جمله استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سایر دانشگاه ها می توانند با مراجعه به این مرکز و انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان ناشر اثر خود، مراحل چاپ کتاب را طی کنند و از حمایت های مادی و معنوی این دانشگاه برخوردار شوند.

وی با اشاره به استقبال دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از چاپ و نشر کتب و مقالات علمی، افزود: اگر چنانچه شخصی کتابی آماده چاپ داشته باشد، پس از اطمینان از انجام کامل و صحیح آماده سازی کتاب، با در دست داشتن یک رونوشت از آن، می تواند به معاونت پژوهشی دانشکده مطبوع و یا دفتر انتشارات علمی دانشگاه مراجعه کند تا روال چاپ کتاب آغاز شود.

مدیر انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: تاکنون 126 جلد کتاب در زمینه های گوناگون علمی و پژوهشی، با همت استادان و دانشجویان در این دانشگاه به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

دکتر چگینی در رابطه با مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز، گفت: این دانشگاه 5 مجله علمی دارد.

مجله "مدیریت و توسعه" مربوط به دانشکده مدیریت و حسابداری، که تاکنون 25 شماره چاپ شده است. این مجله جزو مجلات علمی-پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشجویان مقطع دکتری علوم انسانی می توانند با چاپ مقالات خود در آن، فارغ الحصیل شوند.

وی ادامه داد: این مجله که به سردبیری دکتر الوانی و مدیر مسوولی دکتر موسی خانی منتشر می شود، در آستانه ی اخذ رتبه علمی-پژوهشی وزارت علوم قرار دارد.

مدیر انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: مجله " Journal of Optimization in Industrial Engineering "  یکی دیگر از مجلات این دانشگاه می باشد که مربوط به دانشکده صنایع بوده و تاکنون 20 شماره چاپ شده است.

چگینی اضافه کرد: این مجله جزو مجلات علمی-پژوهشی وزارت علوم و همچنین ISC دانشگاه است که استادان داخلی و بین المللی خوبی، عضو هیات تحریریه آن هستند. همچنین این مجله در سایت های معتبر گوناگون نمایه سازی می شود. سردبیر این مجله دکتر سعیدی مهرآباد و مدیر مسئول آن دکتر سیف برقی هستند.

وی از مجله ی " Journal of Structural Engineering and Geotechnics" به عنوان دیگر مجله ی علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نام برد که مربوط به دانشکده عمران می باشد و تاکنون 15 شماره چاپ شده است. این مجله به صورت فصلنامه به چاپ می رسد و استادان، دانشجویان و دوستداران مهندسی عمران می توانند مقالات خود را در این مجله چاپ کنند. دکتر ناطق الهی سردبیر و دکتر سیدرزاقی مدیر مسئول این مجله هستند.

مدیر انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: مجله " Space Ontology International Journal"  یکی دیگر از مجلات این دانشگاه و مربوط به دانشکده معماری و شهرسازی است که تاکنون 17 شماره از آن به چاپ رسیده است. دکتر طبیبیان سردبیر و خانم دکتر داودپور مدیر مسئول این مجله هستند.

دکتر چگینی از مجله "Journal of Computer and Robotics" به عنوان دیگر مجله ی علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نام برد که مربوط به دانشکده رایانه و فن آوری اطلاعات و جزو مجلات علمی_پژوهشی این است که تاکنون 14 شماره از آن به چاپ رسیده و بستر مناسبی جهت انتشار دست آوردهای علمی دانشجویان علاقه مند فراهم کرده است. دکتر موقر سردبیر و دکتر رشیدی مدیر مسئول این مجله هستند.

وی با بیان این که مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مصمم است با جلب همکاری استادان، دانشجویان و علاقه مندان به نشر علوم، حیطه فعالیت خود را گسترش دهد، ادامه داد: با این اقدام موجبات استفاده هرچه بیشتر تک تک افراد جامعه از نتایج پژوهش ها فراهم می شود.

زیرا این دانشگاه پتانسیل لازم را دارد تا در زمینه نشر علوم نیز همچون بسیاری از زمینه های دیگر به افتخارات بزرگ نائل گردد و این مهم با همت و تلاش همه ارکان دانشگاه محقق خواهد شد.

جعفر چگینی در پایان ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ دکتر موسی خانی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: همچنین جا دارد از زحمات دکتر عطایی به عنوان عضو شورای انتشارات دانشگاه، دکتر کیمیا قلم و دکتر یزدانی معاونت و مدیرکل پژوهشی، استادان عضو شورای انتشارات دانشگاه از جمله دکتر زینالی، دکتر اکبری، دکتر مهدی زاده و دکتر حمیدی و آقای زارعی کارشناس مرکز انتشارات علمی دانشگاه تشکر و قدردانی نمایم که سهم به سزایی در توفیقات این مرکز دارند.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها