در قالب «نمایشگاه کودکان تشنه اند» برگزارشد؛

روایت تشنگی کودکان دشت کربلا با هنرمندی کودکان تربت جامی

کودکان تربت جامی آثار تجسمی خود را در قالب مذهبی با کمک مربیان و معلمان مهد و پیش دبستانی ها زیر نظر اداره بهزیستی با زبان کودکانهبه تصویر کشیدند و به یاد سقا و کودکان لب تشنه دشت کربلا به سوگ نشستند.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۵۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
رئیس بهزیستی تربت جام در حاشیه «نمایشگاه کودکان تشنه اند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، گفت: برگزاری این نمایشگاه باعث حفظ ، آموزش و انتقال ارزش های اسلامی و سیره و منش شهدای دشت کربلا به کودکان می شود.

لیلا عرفانیان افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه با محوریت وقایع محرم در سال 61 هجری قمری و همچنین برگزاری مراسم‌ها و دسته‌جات عزاداری‌ در سال‌های معاصر خلق شده است.

وی تصریح کرد: آنچه در این آثار جلب توجه می‌کند سادگی، دید مفهومی، کودکانه و بکر در مواجهه با موضوع نقاشی و خلاقیت در ارائه مشاهدات عینی با تصورات و برداشت‌های ذهنی است که امید واریم نتیجه آن مورد اقبال عمومی بویژه کودکان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: 10 غرفه به مناسبت محرم در این نمایشگاه بر پا شده است تا کودکان از این فرصت برای افزایش بصیرت افزایی ، حس اعتماد به نفس و بالابردن توانایی باور به خود در کنار خانواده و مربی برای کودکان استفاده کنند.

عرفانیان در پایان اضافه کرد: نمایشگاه  به مدت سه روز از ساعت 8 الی 12 برای بازدید عموم دایر است

گفتنی است؛ به مناسبت دهه دوم محرم از دستاوردهای کودکان مهد و پیش دبستانی تربت جام در قالب " نمایشگاه کودکان تشنه اند"؛ به همت اداره بهزیستی در محل رباط جام اداره میراث فرهنگ  این شهرستان با حضور جمعی مسئولان رونمایی شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار