با حضور سرمربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز؛
مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی گفت : نشست دو روزه سرمربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز برای ارتباط برقرار کردن با کشاورز در روستا و کمک در راستای افزایش تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی....
کد خبر: ۸۷۶۵۷۳۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  همایش تسهیل‌گری طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که در مرکز آموزش کشاورزی باغین با حضور سرمربیان بسیجی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان از صبح پنج شنبه ( ۹۵/۷/۲۹) هفته گذشته آغاز شده بود روز جمعه ۹۵/۷/۳۰ همان هفته به کار خود پایان داد.

عابدین عسکرپور مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: این نشست دو روزه سرمربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز برای ارتباط برقرار کردن با کشاورز در روستا و کمک در راستای افزایش تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی از جمله کشت اصولی دانه‌های روغنی کلزا برگزار ‌می‌شود.

وی با بیان این مطلب که  طرح همگام با کشاورز موفقیت آمیز بوده و سبب افزایش سطح در تولید شده است،  گفت : شرکت‌کنندگان در طرح همگام برای خودکفایی در عرصه تولید  ، دانه های روغنی در استان و محصولات استراتژیک کشوری مثل گندم از سوی اساتید صاحب‌نظر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند لذا این آموزش ها در تمام زمینه های کشاورزی از کاشت ،داشت و برداشت انواع محصولان زراعی ، باغی ، گیاهان دارویی و … را شامل می شود و تنها مختص دانه های روغنی نیست .

عسکر پور با بیان اینکه در روز پایانی این همایش کارگروه‌های تخصصی به‌منظور تبادل نظر در زمینه موضوع همایش برگزار شد گفت : تشکیل کارگروه ها سبب شد تا دستاوردهای زیادی در عرصه علمی سازی کشاورزی در اختیار دیگر مربیان قرار بگیرد لذا در آینده  این تجربیات می تواند به رشد محصولات کشاورز بیانجامد .

وی در پاسخ به خبر نگار ما مبنی بر طرح بسیج کشاورزی برای مبارزه با محصولات تراریخته ابراز کرد : در حال حاضر بزرگترین معزل به خصوص در بحث دانه های روغنی ،واردات روغن هایی گیاهی تصفیه نشده به کشور است لذا قصد داریم کاشت دانه های روغنی مانند کلزا را که مورد نیاز کشور می باشد را پی بگیریم اما درآینده ای نه چندان دور  دانه های روغنی تراریخته را با جایگزینی دیگر محصولات روغنی و کشت آنها به صورت انبوه از سبد غذایی مردم ایران حذف نماییم .

مسئول سازمان بسیج کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد : این همایش که  با حضور دو سرمربی از جنوب و شمال کشور برای ارتباط مربیان ۴ استان جنوب شرق کشور  برگزار شده بود روز جمعه به کار خود پایان داد اما در هفته جاری نیز همایشی یک روزه را برای کشاورزان با حضور مربیان در کرمان برگزار خواهیم نمود تا هم افزایی تازه ای در بین کشاورزان استان  کرمان نیز ایجاد شود .

انتهای پیام /

ارسال نظرات