خبرهای داغ:
در نشست هیات مدیره هلال احمر آذربایجان شرقی که در ملکان برگزار شد، مدیر عامل استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بومی در جهت تقویت و پیشبرد هلال احمر تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۶۵۶۶۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی افزود: در کشور بیشتر بحث آسیب پذیری مطرح است تا حادثه خیزی، بنابراین لازم است نسبت به شناسایی نقاط آسیب پذیر و رفع آنها اقدام و تاب آوری را بالا ببریم.

وی به اولویت های هلال احمر در ملکان اشاره و بیان کرد: اولویت نخست برای هلال احمر ملکان ساخت و راه اندازی انبار امدادی و دپو کردن اقلام امدادی برای روزهای حادثه هست.

کنعانی تصریح کرد: در بحث حوادث جاده ای متولی اصلی امداد جاده ای اورژانس بوده و جمعیت هلال احمر به عنوان نیروی کمک کننده وارد عمل می شود .

وی اظهار داشت: در بحث ساخت پایگاههای امدادی علاوه بر تامین زمین و تامین اعتبار و هزینه لازم برای ساخت، مهمترین بحث هزینه نگهداری و تامین نیروهای پایگاه است که هزینه بسیار بالایی دارد.

مدیر عامل استان خاطرنشان کرد: در بحث امداد روستایی راه اندازی خانه های هلال در دستور کار هلال احمر بوده و ما از هر اقدامی در راستای راه اندازی خانه های هلال استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: اولویت مهم دیگر هلال احمر آموزش های عمومی و همگانی و آموزش های تخصصی است که برای این کاراز صاحبان حرف و کارخانه داران و صاحبان شرکت ها دعوت می کنیم یار و یاور هلال احمر باشند.

سعید کنعانی از شوراها ی اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان ها به عنوان بازوان فکری و پشتیبان هلال احمر در خواست کرد: نسبت به تشکیل مجمع خیرین اقدام کرده و شناسنامه دار کردن املاک و دریافت اسناد مالکیت آنها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت بودجه هلال احمر، گفت: تا اتمام طرح های نیمه تمام، طرح های جدیدی را آغاز نخواهیم کرد و برای تامین منابع لازم جهت اتمام طرح های نیمه تمام از منابع داخلی و تبدیل به احسن نمودن دارایی های ثابت و همچنین از ظرفیت خیرین استفاده می کنیم.


ارسال نظرات