شیخ عبدالمجید عمار عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت که مسلمانان امروز با آخرین برگه آمریکا برای مقابله با بیداری اسلامی روبرو هستند.
کد خبر: ۸۷۶۵۶۲۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، شیخ «عبدالمجید عمار» عضو شورای سیاسی حزب الله و مسئول روابط اسلامی در حاشیه اجلاس شورای عالی مجمع بیداری اسلامی تصریح کرد: اجلاس بیداری اسلامی را می توانیم ندا یا ابتکارعمل حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله) در آستانه تحولاتی که در منطقه اسلامی ما روی داد و می دهد، نامید. عامل و رویکرد اسلامی در آن برهه، به عنوان عامل و نیروی محرک اساسی همه تحولات منطقه اسلامی نمود یافت.

وی افزود: معتقدیم که اسلام در دهه های اخیر توانسته است که جایگاهی برای خود بدست آورده و تثبیت کند. منظورم از اسلام، همان اسلام سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مبارک در ایران است. این پیروزی، اسلام را نه فقط یک عامل مورد توجه و تعیین کننده در معادله بلکه به یک عامل مورد توجه و تعیین کننده بسیار بزرگ تبدیل کرد که با مرور زمان توانست تا در سطح تصمیم گیری سیاسی در سطح منطقه و جهان عاملی موثر و تاثیر گذار شود.

این عضو شورای سیاسی حزب الله گفت: همه تلاش‌ها برای مقابله با این اسلام و همه تلاش ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران که حضرت امام خمینی (رحمه الله) آن را بنیانگذاری کردند - از جنگ تحمیلی گرفته تا همه توطئه ها-  شکست خورد. با گذشت زمان، (جمهوری اسلامی ایران) به یک شریک اساسی تبدیل شد که نمی توان آن را در سطح تصمیم گیری در منطقه به هیچ وجه نادیده گرفت.

به گفته شیخ عبدالمجید عمار، در پرتو این امر، امروز معتقدیم که اسلام سیاسی همان نیروی محرک در سطح ملت ها و عامل اساسی خیزش و خروش آنها است.

وی افزود: وقتی این امر به طور واضح و آشکار نمود یافت؛ توطئه برای ضربه زدن به این اسلام سیاسی به هر نحوی در مصر، عراق، یمن و سوریا  آغاز شد. این توطئه همه و همه در راستای تلاش برای از بین بردن اسلام سیاسی و بیداری اسلامی بود. از این رو بود که اقدام برای آغاز این طرح ها و برگزاری این اجلاس ها به منظور حفظ عامل اسلامی به عنوان عاملی که باعث خیزش و قیام امت اسلامی می شود، مطرح شد تا از این طریق، با توطئه یاد شده مقابله شود. این توطئه ای بسیار بزرگ است. امروز ساده نیست که بگویید چطور می شود این مشکلات و بحران ها در منطقه را حل و فصل کرد زیرا این امر نیاز به سیاست ها و گام های مهم و راهبردی برای مقابله با این توطئه و خنثی سازی آن دارد.  

عضو شورای سیاسی حزب الله درباره اهمیت اجلاس بیداری اسلامی گفت: این اجلاس یکی از سلسله اقدامات در راستای گرفتن راهنمایی و ابتکارعمل ها و طرح ها و مشخص کردن گام‌ها و اقداماتی است که می توان برای رسیدگی و حل وفصل مشکلات انجام داد.

به گزارش تسنیم،وی افزود: امروز با آخرین برگه آمریکا برای مقابله با بیداری اسلامی از طریق اشاعه فتنه گری و رویکردهای تکفیری روبرو هستیم که برای مقابله با این بیداری وارد عمل شده است. آنها گاهی تلاش می کنند که با پیشینه طائفه ای، فتنه انگیزی را اشاعه دهند. نبرد موجود را می توان بین دو طرح دانست؛ یعنی طرح آمریکایی - صهیونیستی – واپس گرای عربی به سرکردگی عربستان و طرح بیداری اسلامی با رهبری ایران در منطقه.. نبرد بین این دو طرح است. برخلاف آنچه گروههای تکفیری مورد حمایت آمریکا و مرتجعین عربی می خواهند آن را القا کنند؛ جنگ مذهبی نیست و جنگ بین دو گروه یا مذاهب مسلمانان نیست.

شیخ عبدالجید عمار در پایان گفت: یکی از ماموریت های این اجلاس، روشن کردن عمق و میزان و وضعیت کنونی این مشکل است و درنتیجه، وقتی امت اسلامی این مسئله را پیگیری می کنند؛ پس ما نیز باید ماهیت این نبرد را مشخص و همه مراحل توطئه را خنثی و از بین ببریم؛ بویژه آن بخشی که در تلاش برای فتنه انگیزی و اشاعه فضای افتنه انگیزی بین شیعیان و اهل سنت است.
ارسال نظرات