خبرهای داغ:
بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس طی یادداشتی با طرح این سؤال که آقای روحانی! تعامل سازنده به چه معناست؟ نوشت: دنیا می‌داند در رگ‌های ایران غیرت جاری است و ایران هرگز تسلیم آمریکا نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۷۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادداشتی با عنوان «آقای روحانی تعامل سازنده یعنی چه؟» را در کانال شخصی خود منتشر کرد که به شرح ذیل است:

(اگر این تعامل سازنده است) پس تعامل غیرسازنده چیست؟

تئورری روحانی شکست خورده...

آقای رئیس‌جمهور به عنوان یک حقوقدان تحصیل‌کرده انگلیس بگویند تعامل سازنده یعنی چه؟

و بفرمایند این تعامل سازنده فقط با دشمن خونی ملت کارگشاست، یا می‌توان با هموطنان منتقد هم تعامل سازنده داشت و آنها را به جهنم حواله نداد؟

راستش اینست رئیس‌جمهور محترم، تاکنون تعریفی شفاف از تعامل سازنده با غرب نداده‌اند. فقط نتایجی فرضی برای تعامل با غرب خیال کرده‌اند.

مثلاً رونق صادرات را ناشی از تعامل سازنده با دنیا (بخوانید آمریکا) می‌دانند. این یک شعار عوامانه است.

غربی‌ها همیشه به دنبال بازار فروش محصولات خود هستند نه خرید.

مشاهده می‌شود که در این سه سال و نیم تعامل سازنده، تولید و اشتغال به نفع واردات عقب‌نشینی مفتضحانه کرده است.

اگر معنی تعامل سازنده اینست که مثلاً در برجام تعهدات ایران مو به مو اجرا شوند و طرف آمریکایی مرتباً زیاده‌خواهی کند، پس تعامل غیرسازنده چیست؟

این رفتار بیشتر شبیه معامله افراد مهجور است. در این نوع تعامل سازنده برجامی، سه سال عمر ملت تلف شد و تحریم‌ها لغو نشد و قراری هم برای لغو آنها وجود ندارد.

محض مزاح:

در این تعامل سازنده، نماینده معرفی شده دولت برای سازمان ملل را به آمریکا راه ندادند.

بگذریم...

متأسفانه ملت هزینه فراوانی برای آن نتایج خیالی تعامل سازنده پرداخت کرده است. به واسطه عدم تحقق همان خیالات است که رئیس‌جمهور عصبانی است و عدم تحویل هواپیماهای وعده داده شده را به گردن پیران چند صد ساله می‌اندازد.

تلقی غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها از تعامل، تسلیم بلاشرط است و ملتی که در مقابل ببر کاغذی تسلیم شده باشد، قدرت تمدن‌سازی ندارد.

تلقی رئیس‌جمهور ایران از تعامل با دنیا، با غربی‌ها یکی نیست. زیرا حفظ عزت و آقایی یک ملت بزرگ با تسلیم بلاشرط تناقض دارد و حفظ عزت ایران و ایرانی شعار رئیس‌جمهور بوده است.

این یک معامله طرفینی است و زمانی که تلقی و برداشت طرفین از موضوعی واحد مثل تعامل متناقض باشد، حصول نتیجه امری غیرممکن است.

معنی حرف اینست تئوری اصلی روحانی (تعامل سازنده با غرب برای گشایش اقتصادی) شکست خورده و هزار تکه شده است و اصرار بر ادامه این مسیر هدر دادن فرصت‌هاست.

قطعاً و به استناد کلاه گشاد برجام آنچه آمریکایی‌ها به دنبالش هستند، حاکم کردن تلقی خود و تسلیم نمودن ملت ایران است.

البته دنیا می‌داند در رگ‌های ایران غیرت جاری است و ایران هرگز تسلیم آمریکا نمی‌شود.

والسّلام

ارسال نظرات
پر بیننده ها