مسئولین دستگاه دیپلماسی خود ما و همان کسانی که در این مذاکرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، همینها دارند میگویند آمریکا نقض عهد کرده است...
کد خبر: ۸۷۶۵۵۴۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

برجام که تا پیش از این از آن به عنوان معجزه و آفتاب تابان یاد ‌می‌شد و گاه آب خوردن مردم در گروی اجرای آن بود این روزها با بد عهدی طرف مقابل انتقادات به دولت را افزایش داده است. با این حال دولتیان به جای پیگیری حقوق ملت و فشار به طرفهای مذاکره کننده ، به دفاع از برجام در مقابل منتقدان داخلی می‌پردازند.

ایرنا نوشت: حجت‌الاسلام مجید انصاری که در اولین همایش ملی مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن مطهری سازمان مرکزی این دانشگاه سخن می‌گفت، تصریح کرد: «اگر افرادی تصمیم می‌گیرند در یک رسانه اتاق فکر تشکیل دهند و برجام را در گام و فکر مردم به زهر تبدیل کنند و کارهای خوب دولت را بپوشانند که دیده نشود؛ این فقط تضییع حقوق رئیس‌جمهوری و دولت نیست؛ اینها حقوق اساسی مردم را ضایع می‌کنند».

معاون حقوقی حسن روحانی افزود: «حل برجام (برنامه جامع اقدام مشترک در توافق هسته‌ای ایران و غرب) حل مهم‌ترین چالش حقوقی قرن بود که بین ایران و کشورهای دیگر در جریان بود که متأسفانه به دستاوردهای حقوقی آن اشاره‌ای نمی‌شود. برجام، پیروزی منطقی حقوقی جمهوری اسلامی ایران بر منطق حقوقی قدرت‌های جهانی بود و آثار حقوقی آن، باید به‌عنوان یک کلاس درس جدید در بررسی و استیفای حقوق ملت‌های جهان مورد توجه قرار گیرد».

لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب در مارداد ماه سال جاری در سخنانی با موضعیت برجام فرمودند :«بنده از یک سال پیش و یک‌سال‌ونیم پیش، مرتّب تکرار کردم که به آمریکایی‌ها نمیشود اعتماد کرد» و امروز «مسئولین دستگاه دیپلماسی خود ما و همان کسانی که در این مذاکرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، همینها دارند میگویند آمریکا نقض عهد کرده است.»

ارسال نظرات