به منظور ارتقاء بینش سیاسی پایوران وبرادران وظیفه، سیاسی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری نشست سیاسی نمود.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۹۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛در ابتدای جلسه مسئول سیاسی ناحیه روح الله یزد گفت:اگر در این مدت 63 سال که آمریکای جنایتکار بر علیه ایران جنایت نموده فقط همین قانون کاپیتولاسیون را برای مردم تشریح کنیم کافی است و تنها همین قانون کاپیتولاسیون برای اثبات جنایتکاری آمریکا کافی است.

در ادامه مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه ثارالله در این نشست گفت:کاپیتولاسیون یکی از ابزارهای کشورهای استعمارگر برای تسلط بر کشورهای ضعیف بوده و هست.کاپیتولاسیون یک واژة ایتالیایی است و به معنای شرط گذاشتن است.

وی افزود: کاپیتولاسیون قانونی است که برای دیپلماتها و مستشاران کشورهای استعمارگر که در یک کشوری ساکن هستند مصونیت قضایی می آورد بطوریکه اگر آنها در آن کشور مرتکب جرم و جنایت شوند آن کشور حق محاکمة قضایی او را ندارد و کشور خودش باید او را محاکمه کند. 

امیدی خاطر نشان کرد: در آن زمان این قانون بصورت مخفیانه و توسط نخست وزیر خائن به نام حسنعلی منصور وقت به تصویب می رسد که حضرت امام(ره) تنها کسی بود که از این قانون اطلاع پیدا کرد و به این قانون اعتراض کرد، البته قبل از سخنرانی حضرت امام(ره)هنگامی که دولت وقت اطلاع پیدا می کند به حضرت امام(ره) پیامی می دهند که در آن پیام آمده است که حتی اگر صحبتی بر علیه شاه کردید مشکلی ندارد ولی بر علیه آمریکا نباشد.

وی در ادامه افزود:متأسفانه الان عده ای در کشور رابطه با آمریکا را مطرح می کنند در صورتیکه وقتی تاریخ را مطالعه می کنیم متوجه می شویم آمریکا در طول تاریخ به فکر منافع خودش بوده و به جز خیانت به ملت ایران کار دیگری برای ایران انجام نداده است.

ارسال نظرات