چنارانی در پاسخ به خبرنگار بسیج در میزگرد جایگاه بسیج در حوزه خانواده:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که زنان در هر جایی که دون مقام و شأن آنها است کار نکنند. باید برای زنان خانه دار مستمری و بازنشستگی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۷۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در میزگرد جایگاه بسیج برای پیشبرد اهداف نظام در حوزه زن و خانواده که در پاتوق خبر برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار فرنگی خبرگزاری بسیج در مورد اینکه مجلس دهم چه اقداماتی را در حوزه زنان برنامه ریزی کرده است گفت: این اولین دوره مجلس است که بیشترین میزان حضور حداکثری زنان در مجلس را داریم.

وی افزود: در اولین جلسات مصوباتی در خصوص زنانی داشتیم که فرزند معلول یا زیر 6 سال دارند که در هفته 6 ساعت از کار آنها کم شود و این گام مهمی بود که در مجلس قبلی طرحش داده شده بود ولی مجددا پیگیری شد و در حال اجرایی شدن است تا یک روز کاری تخفیف برای این بانوان داشته باشیم.

چنارانی تصریح کرد: هدف اصلی ما تقویت بنیان خانواده است در این راستا و برای آن کار باید ببنیم جامعه برای زنان مسلمان ما چه برنامه ای دارد. در مجلس پنجم برای بیمه زنان خانه دار تلا شهایی شد اگر می خواهیم به زنان بها دهیم باید شرایطی را فراهم کنیم که زنان در هر جایی که دون مقام و شأن آنها است کار نکنند. باید برای زنان خانه دار مستمری و بازنشستگی ایجاد کنیم کارشناسانی را استخدام کردیم که این موضوع اجرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح زنان سرپرست خانوار را در برنامه ششم و کمیسیون تلفیق بررسی می کنیم که این زنان مستمری بگیر شوند تا از مشکلات آنها و بار مسئولیتشان کم شود.

چنارانی گفت: در جهت مسکن مهر با شرایط ویژه تسهیلاتی را برای زنان سرپرست خانوار فراهم می کنیم که به زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و دختران بالای 35 سال که ازدواج نکرده اند تعلق می گیرد. من یک بسیجی هستم که برای نوشتن قانون های مفید برای بنیان خانواده تلاش می کنم.


ارسال نظرات