خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تأمین «امنیت غذایی» و «امنیت شغلی» رسالت‌هایی هستند که باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۴۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای پدافند غیر عامل استان قزوین اظهار کرد: پدافند غیر عامل در حقیقت بسترسازی، زمینه‌سازی و بسیج فرصت‌های گوناگون برای جلوگیری از سوء استفاده‌های دشمن است.

وی تصریح کرد: پدافند غیر عامل سرمایه و پشتوانه حقیقی برای نیروهای نظامی و انتظامی برای حملات جنگی، شورش‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

امام‌جمعه قزوین گفت: امروز مانند گذشته دشمن برای از پای درآوردن کشورها، تنها متمرکز به جنگ‌های نظامی و میدانی نمی‌شود و جنگ غیر نظامی یکی از راه‌کارهای دشمنان در عصر حاضر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به اهمیت جنگ نرم اشاره و با تأکید بر این‌که این جنگ خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، افزود: جنگ نرم و یا جنگ فرهنگی از این حیث که مانند جنگ نظامی محسوس و قابل درک نیست، از خطرات بیشتری برخوردار است.

وی توجه به سرمایه‌هایی که می‌توانند پشتوانه سرمایه‌های نظامی قرار گیرند را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیج سرمایه‌هایی که می‌توانند پشتوانه سرمایه‌های نظامی قرار گیرند، یکی از رسالت‌های پدافند غیرعامل است و اگر این سرمایه‌ها به درستی مدیریت نشوند می‌توانند به تهدیدی برای جامعه تبدیل شوند.

عابدینی تأکید کرد: باید چند چیز مشترک را در میان مردم تقویت کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مسئله امنیت است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه مردم باید وقوف به امنیت پیدا کنند و این معنا باید از سوی مسئولان در جایگاه‌های مختلف تقویت و مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امنیت تنها به جنگ نظامی، شورش و نا امنی اجتماعی خلاصه نمی‌شود، بلکه توجه به امنیت غذایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به‌ صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امنیت، دغدغه مشترک اقشار مختلف مردم از جمله احزاب، جناح‌ها و اقلیت‌های مذهبی است و وجود امنیت ارزشی مشترک است

عابدینی تصریح کرد: مسئله دیگری که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، معیشت مردم است که این موضوع یکی از مصادیق امنیت در کشور است.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را یکی از راه‌های حل مشکلات معیشتی دانست و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی بیان شده، همایش‌های زیادی برپا شده، مقالات زیادی نوشته شده اما در اقدام و عمل کار جدی صورت نگرفته است.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: توزیع شغل در جامعه باید به‌ صورت عادلانه صورت بگیرد و این‌که در یک خانواده همه صاحب شغل باشند و در یک خانواده دیگر حتی یک شاغل هم وجود نداشته باشد، با عدالت در تضاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین توجه به موضوع فرهنگ را نیز بسیار مهم دانست و تأکید کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باید از فرصت‌هایی نظیر ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به خوبی استفاده کنیم.

محمد افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هم در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های انجام شده توسط این اداره کل ارائه کرد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها