مسئول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

طی 10 سال آینده یک سوم جمعیت اتحادیه اروپا مسلمان خواهند بود

مسئول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز شاهد تغییر موازنه‌های اصلی و مهم در جهان حتی آمریکا و اروپا به نفع گرایش و تمایلات اسلامی هستیم گفت: طی 10 سال آینده یک سوم جمعیت اتحادیه اروپا مسلمان خواهند بود.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۳۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسن رضوی به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در مراسم معارفه رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی مقوله فرهنگ را موضوعی جامع دانست که همه آحاد مردم از هر دین، مذهب، قشر، گروه، اقلیم، جنسیت، تحصیلات و گرایش علمی، فکری، فرهنگی و سیاسی و ... در زندگی روزمره شان در ابعاد مختلف با آن مرتبط هستند.
 
وی با اشاره به حساسیت مقوله فرهنگ، ادامه داد: در عصر کنونی که به تعبیر دقیق رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با نوعی از تهاجم، شبیخون و ناتو فرهنگی رو به رو هستیم، باید اقتضائات دقیق و مناسبی را برای مقابله با دشمن دنبال کنیم.
 
وی با تصریح بر این مطلب که به برکت انقلاب اسلامی موازنه جبهه فرهنگی به نفع اسلام در جهان تغییر کرده است، گفت: اگر چه گستره تهاجم فرهنگی در همه ابعاد وسیع و فراگیر شده است، اما به خاطر جامعیت و عقلانیت منطق اسلام و فرصت ایجاد شده در پرتوی نهضت امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری، امروز شاهد تغییر موازنه‌های اصلی و مهم در جهان حتی آمریکا و اروپا به نفع گرایش و تمایلات اسلامی هستیم.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه شواهدی عینی در رابطه با تغییر موازنه جهان به نفع اسلام را متذکر شد و افزود: طی سال‌های گذشته تعداد مساجد آمریکا رشد 25 درصدی داشته و رشد جمعیت مسلمانان در جهان 235 درصد بوده، در حالی که مسیحیت حداکثر 47 درصد رشد داشته است. بر اساس پیش‌بینی‌های غرب، طی 10 سال آینده یک سوم جمعیت اتحادیه اروپا مسلمان خواهند بود.
 
وی ادامه داد: این علائم و نشانه‌ها نمی‌تواند بی‌ارتباط با تحولات حاصل از انقلاب اسلامی در ایران و رشد و افزایش فرصت‌ها و ظرفیت‌ها مذهبی و فرهنگی در این کشور باشد.
 
وی با اشاره به دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی شرایطی ایجاد شده که امروز شاهد رشد سالانه حدود 35 درصد بر تعداد معتکفین و حضور حدود 800 هزار معتکف در بیش از 5000 مسجد سراسر کشور هستیم.
 
گنابادی نژاد گسترش فعالیت‌های قرآنی، مراسم‌ دعای کمیل، ندبه، توسل، سمات، مراسم شب‌های قدر، برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر، افزایش قابل توجه نمازگزاران نماز جمعه، تشرف سالانه بیش از 27 میلیون زائر به بارگاه قدس رضوی و ... را به عنوان جلوه‌هایی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی معرفی کرد.
 
وی گفت: تمام این موارد حکایت از تحکیم و اعتلای ارزش‌های دینی در ایران اسلامی دارد و نمونه‌هایی است که دلبستگی، عشق و علاقه مردم را به دین،‌ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) نشان می‌دهد.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) را ظرفیت عظیم فرهنگی جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: جایگاه و سهم مضجع منور رضوی در عرصه فرهنگ اسلامی همواره ممتاز و مهم بوده و اکنون تدابیر تولیت آستان قدس رضوی و رویکرد جدیدی که منجر به تاسیس سازمان فرهنگی در آستان قدس رضوی شده است،‌ حکایت از تکمیل، تحکیم و ارتقای این نقش فرهنگی در آینده دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سر فصل‌هایی اشاره کرد که باید در راس اقدامات و فعالیت‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی قرار گیرد.
 
گنابادی نژاد بر توجه به ظرفیت زائر و زیارت و تکمیل چرخه خدمات و فعالیت‌های فرهنگی مورد نیاز و مرتبط با زائر و زیارت تاکید کرد و گفت: بهره مندی، گسترش و انسجام فعالیت‌های متنوع و گسترده قرآنی با ایجاد یک قطب قرآنی در کشور و رفع نیازهای زائران در سطح جهان اسلام مد نظر سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: گسترش کمی و کیفی فرهنگ، معرفی آثار وقف و نذر و تلاش برای ایجاد و افزایش موقوفات جدید، توجه به موضوع مهم کتاب، کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت مرکز نفیس و غنی کتابخانه مرکزی، تنظیم برنامه‌ای جامع و نقشه‌‌ای راهبردی برای بهره‌مندی بیشتر از میراث گران سنگ عترت اعم از روایات، سیره و معارف ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، تکمیل و ارتقای خدمت به زائران و مجاوران محروم و مستضعف با ضمیمه شدن خدمات فرهنگی، فعال شدن با افق تاثیرگذاری بر مخاطب میلیونی زائران در بخش‌های هنر و رسانه از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی خواهد بود.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به اهداف و چشم‌اندازهای گسترده و متنوع پیش روی سازمان فرهنگی، لازمه تحقق این اهداف را مدیریت جهادی و انقلابی معرفی و خاطرنشان کرد: قطعا تحقق این اهداف کار آسانی نیست و آنچه در نظر من بیش از ساختار، اساسنامه، بودجه و امکانات برای وقوع این هدف‌ها اهمیت دارد؛ الگوی مدیریت جهادی است که امروز مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید دارند و تحقق آن می‌تواند راه‌گشای ما در بسیاری از عرصه‌ها باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار