مذاکرات نفتی شرکت خائن با ایران/ بازهم از پشت خنجر می‌خوریم؟

معاون مدیرعامل شرکت توتال فرانسه در توسعه تجاری بخش های پالایش و پتروشیمی از مذاکره با مقام های ایرانی برای برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۷۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، «سرژ لورک»* که برای شرکت در کنگره نفت و نیرو به تهران سفر کرده بود، بدون اشاره به مشخصات پروژه یا پروژه های مورد نظر این شرکت برای سرمایه گذاری در کشورمان ، افزود: ایران در تولید محصولات پتروشیمی هم اکنون پس از کشورهای چین، آمریکا، عربستان سعودی، کره جنوبی، ژاپن، هند و آلمان قرار دارد در حالی که هدفش ایستادن در جایگاه سوم جهان است.

 

لورک گفت: گر چه ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است، اما دستیابی به چنین هدفی نیازمند سرمایه گذاری به ویژه در بخش بالادست، انتقال فناوری و تلاش فراوان است.

 

به گفته این مقام ارشد شرکت توتال ، تامین مالی پروژه ها توسط بانک های بزرگ نیز بخش مهمی از تلاش ها است که باید صورت بگیرد. این بانک ها نیز بسیار مایلند با شرکت های بزرگ کارکنند.

 

عادل نژادسلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس روزگذشتهگفته بود قرارداد نهایی 2 میلیارد دلاری ایران و شرکت توتال فرانسه در یک پروژه الفین تا پایان امسال امضا می شود.

 

این در حالی است که سال 90 انجمن گاز ایران که از متخصصین و کارشناسان صنعت نفت و گاز بهره می برد از اخلال بزرگ و عمدی شرکت توتال فرانسه در نحوه برداشت از لایه های نفتی پارس جنوبی پرده برداری می کند.به طوری که مشخص شد ایران با این عملکرد شرکت توتال 10 سال از برداشت مهمترین و بزرگ ترین لایه گازی پارس جنوبی محروم شده است.

ارسال نظرات