خبرهای داغ:
رییس دانشگاه بیرجند گفت: با انرژی هسته‌ای می‌توانیم از موضع قدرت صحبت کرده چرا که دارای داشته‌های فراوانی بوده همچنین در مجامع بین‌المللی با قدرت بیشتری می‌توانیم ظاهر شویم.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۷۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر خلیل خلیلی امروز (۱آبان ماه) در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند اظهارکرد: از اردیبهشت ماه برنامه‌های زیادی در زمینه نمایشگاه انجام شده که اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

وی ادامه داد: دانشگاه رسالت آموزشی و پژوهشی را برعهده دارد که در این راستا دانشگاههای استان به خوبی عمل کرده‌اند.

رییس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه جز ۲۰ دانشگاه برتر کشور است، تصریح‌کرد: به دلیل راندمان آموزشی بالا جز دانشگاه‌های برتر استان هستیم.

خلیلی با اشاره به اینکه در بحث کارکردهای فرهنگی دانشگاه به خوبی عمل کرده است، بیان‌کرد: همچنین نرخ مشارکت در مسایل عمومی از جمله آمار انتخابات که جزء کارکردهای فرهنگی است توانسته به خوبی کار کند.

وی دانشگاه را قطب نگه‌داشت جمعیت استان دانست و عنوان کرد: از این بعد دانشگاههای مرزی به صورت کمی باید گسترش پیدا کنند.

رییس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در بین آحاد جمعیت جامعه باید اعتماد به نفس و غرور ایجاد کنیم، گفت: نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور از افتخارات ملی این دانشگاه به حساب می‌آید که به ما احساس غرور می‌دهد.

خلیلی با اشاره به اینکه نمایشگاه های هسته‌ای را می‌توانیم معرفی و بررسی کنیم، افزود: با انرژی هسته‌ای می‌توانیم از موضع قدرت صحبت کرده چرا که دارای داشته‌های فراوانی بوده همچنین در مجامع بین‌المللی با قدرت بیشتری می‌توانیم ظاهر شویم.

وی تاکیدکرد: بیش از ۵۰۰ قلم اقلام نمایشگاهی، شش ماکت و یک سانتریفیوژ در این نمایشگاه است که بیانگر چرخه نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای خواهد بود.

رییس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه بر اساس مشاهدات عینی می‌توانیم به یک خودباوری در زمینه صنعت هسته‌ای برسیم، یادآورشد: دانشگاه در زمینه مسائل کاربردی باید بیشتر کار کند همچنین پروژه‌های کاربردی بیشتری را می‌توانیم وارد دانشگاه کنیم تا با ایجاد هم‌افزایی به اهداف دانشگاه نزدیکتر شویم.

خلیلی با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه، ادامه‌داد: دانشگاه بیرجند بیش از ۴۰۰ دانشجو در مقطع دکتری، ۳۰۰ دانشجو ارشد و ۳۳۰ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم حرکتی را بیافزاییم تا گام‌های موثری در راستای صنعت هسته‌ای کشور برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها