با توجه به ظرفیت های معدنی استان، حدود 4 الی 5 هزار تن پسماند و فیلتر کیک سرب و روی در زنجان تولید می شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۶۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست كشور، استاندار زنجان و اعضای شورا برگزار شد، با اشاره به تولید روزانه حدود 700 تن پسماند صنعتی در استان زنجان گفت: مجموع مساحت حوزه محیط زیست طبیعی استان زنجان 244 هزار کیلومتر و معادل 11 درصد سطح استان می باشد.

سیدرضا موسوی افزود: محیط زیست طبیعی زنجان عمدتا در سه بخش سرخ آباد، انگوران و پناهگاه انگوران واقع شده و در مناطقی از قبیل خرمنه سر و فیله خاصه استان زنجان، جزو مناطق شکار ممنوع به شمار می روند.اظهار داشت

وي مطالعه طرح جامع سرخ آباد و مدیریت منطقه با مشارکت جوامع محلی و رعایت اصول توسعه پایدار با نگرش جامع را از فرصتهای استان زنجان در مسائل زیست محیطی برشمرد و اظهار داشت: وجود گونه خاصی از آهو در این استان، جزو ارزشمندترین میراث طبیعی زنجان به شمار می رود.

مدیرکل محیط زیست استان از رسیدگی به حدود 60 پرونده تخلف شکار و صید غیرمجاز در نیمه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تعداد کثیر سلاح های شکاری در استان، توسعه نامتوازن در حوزه معادن، تغییر کاربری های غیرمجاز و اجرای برخی پروژه های بزرگ صنعتی در محدوده های ممنوعه از جمله تهدیدات و مشکلات محیط زیست استان می باشد.

وی توسعه صنایع استان در جهت باد غالب، عدم مدیریت صحیح فاضلاب های شهری و انتشار ریزگردهای آلوده در محل تجمع پسماندهای صنعتی را از عوامل خطرساز محیط زیست استان برشمرد.

موسوی با بیان این مطلب که استان زنجان بعنوان یکی از استانهای صنعتی و معدنی کشور از 16 شهرک صنعتی برخوردار می باشد، خاطر نشان ساخت: 233 معدن از مجموع 300 معدن استان فعال هستند و از مجموع 1218 واحد صنعتی فعال استان، 900 واحد در نواحی و شهرکهای صنعتی مستقر شده اند و تاکنون 4 شهرک صنعتی استان دارای تصفیه خانه می باشد.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به ضرورت تامین محل مناسبی در غرب زنجان برای دفع پسماند، اظهار داشت: دپوی 3میلیون تن پسماند در کیک خانه شهرک تخصصی روی استان انجام می پذیرد و اقداماتی از قبیل ایزوله محل دپوی پسماندهای روی، هدایت و کنترل روان آبهای آلوده و پایش مستمر واحدهای صنعتی در اداره کل محیط زیست استان انجام می پذیرد.

ارسال نظرات