خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی در طرح ولایت بسیج رسانه:

جریان شناسی سیاسی رسالت نرم فراروی جمهوری اسلامی ایران است

کارشناس سیاسی به ضرورت شناخت جریان شناسی سیاسی اشاره و گفت: تشخیص دوستان و دشمنان، تعیین نوع مواجهه و موضوع گیری مناسب در برخورد با جریانهای سیاسی بر اساس رسالت نرم فرا روی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۴۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی مزگی نژاد در دوره طرح ولایت بسیج رسانه که با حضور نخبگان رسانه ای بیرجند برگزار شد با اشاره به جریان شناسی سیاسی از ابتدای انقلاب تا کنون اظهارداشت: جریان شناسی شناخت فرایند شکل گیری ، بررسی مبانی فکری، اعتقادی، دیدگاه های سیاسی فرهنگی و اقتصادی و دسته ای از احزاب گروه ها و جناح های سیاسی که دارای همسویی در واقع رویکرها و گفتمان ها باشند.

این کارشناس سیاسی در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) گفت: بر اساس این تعریف فرآیند شکل گیری یک اندیشه و تفکر، بررسی مبانی فکری و اعتقادی ودیدگاه های سیاسی،فرهنگی اقتصادی، دسته ای از احزاب و گروه های سیاسی، تبیین همسویی در مواضع رویکردها و گفتمان ها است.

وی به ضرورت شناخت جریان شناسی سیاسی اشاره و عنوان کرد: تشخیص دوستان و دشمنان، تعیین نوع مواجهه و موضوع گیری مناسب در برخورد با جریانهای سیاسی بر اساس رسالت نرم فرا روی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مزگی نژاد ظرفیت سازی و کادر سازی نیروی انقلاب در مقابل با تهدیدات سخت، نیمه سخت ونرم فرا روی جمهوری اسلامی ایران اشاره و افزود : توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی و عمق بخشی داخلی با مهندسی فرهنگی وتاثیر بر افکار عمومی می باشد.

وی با اشاره به دوره های مختلف جریان شناسی گفت: دوره اول عصر نهضت امام خمینی(ره) بود که شامل جریان اسلام گرا، جریان ملی گراها و جریان چپ گرا ها می باشد.

این کارشناس سیاسی افزود: جریان اسلام گرا خود شامل جریان فقاهتی که در راس آن امام خمینی(ره) حضور داشتند، جریان اسلام راست گرا و جریان التفاتی که در راس آن بازرگان بود.

وی ادامه داد: جریان اسلام گرای چپ که منافقین و چریک ها در راس آن بودند و جریان متهجر که نماد آن خیریه حجتیه مهدویه می باشد که این جریان به عقب برگشتند ولی امروز جریان فقاهتی که امام خمینی(ره) در راس آن قرار داشتند به خوبی کار خود ادامه می دهد.

مزگی نژاد به جریان ملی گراها در کشور که در راس آن شاپور بختیار بود اشاره و عنوان کرد: جریان چپ گرا اسلام را از ریشه قبول نداشت این جریان حزب توده و چریکهای فدایی خلق به راه انداختند.

کارشناس سیاسی با اشاره به دوره دوم گفت: این دوره از خرداد سال 1376آغاز وجریان های چپ مارکسیستی، لیبرال، خودی، عضو این جریان بودند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل تا کنون هشت هزار شهید ترور را تقدیم کرده است، عنوان کرد: این شهدا شامل همه اقشار مختلف جامعه می باشند.

مزگی نژاد بااشاره به جریان های لیبرالی با بیان اینکه لیبرال اقتصادی، لیبرال دینی، لیبرال اجتماعی و لیبرال سیاسی عضو این جریان اند، عنوان کرد: جریان خودی معتقد به اسلام، معتقد به ولایت ونظام اسلامی و اعتقاد و التزام به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) وقانون اساسی می باشند.

وی به دوره سوم جریانهای انقلاب اسلامی اشاره و یادآورشد: این عصر را عصر حاکمیت دوم خردادیها و اصلاح طلبان است در این دوره جریانهای اپوزیسیون، اصولگرایان یا همان ارزشی ها، دوم خردادیها و جریان سوم می باشند.

این کارشناس سیاسی گفت: اپوزیسیون ها خود شامل دو بخش می باشند که گروهی در خارج ازحکومت و گروهی در داخل حکومت اند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان و ارزشی ها دولت احمدی نژاد را می توان نام برد، گفت: دوم خردادیها یا اصلاح طلبان که 18 گروه می باشند و ترکیب و لایه جبهه دوم خردادیها بیشتر لایه سنتی، لایه فرصت طلب، لایه عمل گرا و لایه افراطی می باشد.

مزگی نژاد به جریان سوم که 23گروه ناراضی دوم خرداد و کارگزاران عضو آن هستند،ادامه داد: دوره چهارم جریان فعال که جریانهای اصول گراها، اصلاح طلب و جریان میانی می باشد.

وی ادامه داد: جریان حاکم کنونی بر دولت جریان میانی به شمار می رود که از دهه 60 با محوریت هاشمی رفسنجانی فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار