وزرا باید از سیاسی بازی و سیاسی کاری در جامعه دست بردارند هر چند وزارت آموزش و پرورش کلیددار تمام تحولات است و توسعه پایدار ایجاد می‌کند پس باید به همراه دیگر وزراتخانه‌ها به زودی تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۴۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه آمل با اشاره به استعفای سه وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، یادآور شد: این استعفاها مصلحتی به نظر می‌آیند هر چند این وزارتخانه‌ها بسیار مهم بوده و باید برخی بی‌بند و باری و برگزاری کنسرت در مشهد و قم جلوگیری شود.

وی بیان کرد: وزرا باید از سیاسی بازی و سیاسی کاری در جامعه دست بردارند هر چند وزارت آموزش و پرورش کلیددار تمام تحولات است و توسعه پایدار ایجاد می‌کند پس باید به همراه دیگر وزراتخانه‌ها به زودی تعیین تکلیف شود.

مرتضوی با بیان اینکه در روز شهادت امام رضا (ع) مردم این شهرستان از آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) تا مسجد امام رضا (ع) دسته عزاداری برپا می‌کنند، بیان کرد: باید به صنعت آمل توجه شود زیرا روزگاری این شهرستان نصف صنعت مازندران را در اختیار داشت و امروزه صنعت این شهرستان با مشکلات زیاد روبرو است و در برخی واحدهای صنعتی با اخراج نیروهای بومی، دست به جذب نیروهای غیر بومی زده شد.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید نکات مهم و کلیدی که توسط معظم‌له بیان می‌شود سرلوحه کار‌های مسؤولان باشد.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه اگر در جامعه دشمنان خود را نشناسیم به گمراهی می‌افتیم، یادآور شد: در زمینه برجام باید مفصل وارد میدان شد هر چند معتقدم آمریکا همانند سگی است که اگر از پارس کردن آن بترسیم پیش‌روی می‌کند و گرنه هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به اینکه باید به نخبگان جامعه، تولید علم و ایده آنها احترام بگذاریم، افزود: باید مطالبات کارگران و مردم فعال در واحدهای تولیدی توسط مسؤولان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی با دعوت همگان به تقوای الهی در بین نمازگزاران مصلای میر بزرگ این شهرستان اظهار کرد: تقوا عملی است که به عزت انسان ختم می‌شود.

وی افزود: امام علی (ع) تقوا را عملی می‌دانند که اگر ارزش آن برای همگان مشخص شود و حقایق و روشنی آن نمودار شود انسان دست از آن بر نمی‌دارد زیرا بر ابروی انسان می‌افزاید.

امام جمعه آمل تصریح کرد: تقوا انسان را از گناه باز می‌دارد و در دنیا و آخرت باعث عاقبت به خیری می‌شود.

مرتضوی با اشاره به برگزاری ایام عاشورا و تاسوعای حسینی، ادامه داد: مردم اشتیاق فراوان به عزای سالار شهیدان و محرم دارند هر چند با میلیاردها تومان هزینه نمی‌توان ذره از عظمت اجتماع عظیم حسینی را کم کرد.

وی با اعلام اینکه دشمنان با هزینه‌های میلیاردی نمی‌توانند همانند این اجتماع بزرگ را ایجاد کنند، یادآور شد: یکی از عوامل ماندگاری نهضت سرخ حسینی، اراده الهی است زیرا خواست خداوند است تا این نهضت بماند و همه انسان‌ها از آن درس بگیرند هر چند حکم همه حکام مقابل اراده خداوند هیچ و پوچ است.

امام جمعه آمل با بیان اینکه عمل صالح امام سوم شیعیان و یارانش از دیگر عوامل ماندگاری نهضت عاشورا است، اظهار کرد: در تمام حرکت این بزرگواران اخلاص، تواضع و رضایت خداوند موج می‌زد.

مرتضوی با اعلام اینکه هر عملی که برای رضای خدا باشد ماندگار است، ادامه داد: اگر نماز و روزه برای رضایت خداوند باشد انسان را از بدی و کژی دور می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعیت نهضت و رهبری اما حسین (ع) از دیگر عوامل ماندگاری نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: امروزه وظیفه‌مان بسیار سنگین است هر چند در حماسه عاشورا در یک نیم روز و در ساعاتی محدود نمایشگاه تمام فضایل و تمام رذایل ایجاد شد زیرا در آن همه خوبی‌های عالم مقابل همه بدی‌ها در یک نیم‌روز نمایش داده شد که این ادعای یک نویسنده عرب است.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه درس‌های فراوانی در قیام عاشورا وجود دارد و برای همه پیر، جوان، مرد، زن، کودک، نوجوان و جوان الگوی کامل معرفی شده است، بیان کرد: نقش لقمه حلال و حرام هم در این واقعه به روشنی نمودار است.

مرتضوی با اشاره به اینکه احترام به بزرگ‌تر، اطاعت از مقام امامت و حرکت در مسیر مستقیم در حماسه حسینی نمایش داده شد، گفت: نباید انسان در نماز کوتاهی کند زیرا نماز انسان را از همه منکر و فحشا باز می‌دارد.

وی با اعلام اینکه زنان جامعه عفت و پاکدامنی و مردان تمامیت عاشورا را در دستور کار قرار دهند، یادآور شد: امروزه وحدت‌بخشی مردم بسیار مهم است هر چند در آمل اقدامات خوبی صورت گرفته و نباید با نگاه غیرمنصفانه با واقعیت برخورد کرد.

امام جمعه آمل با اشاره به اجتماع بزرگ عاشورایی در روز هفتم محرم که توسط مردان و زنان این شهرستان انجام شد، گفت: این حرکت مذهبی و دینی مورد قدردانی علما و بزرگان دینی قرار گرفت و به صورت مطلوب از شبکه استانی صدا و سیمای مازندران پخش شد.

مرتضوی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، یادآور شد: در امر ورزش آمل اقدامات خوبی انجام شده و باید در راستای ارتقای ورزش مسؤولان بیشتر بکوشند.

وی با قدردانی از حضور پهلوان قاسم رضایی مرد مدال‌آور میدان المپیک و میادین جهانی، تصریح کرد: باید مسؤولان و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری که به این جوان ساعی و پهلوان قول اختصاص زمین و هدایایی را دادند هر چه زودتر به حرف‌های خود جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه آمل با قدردانی شرکت روشندلان جامعه در نماز جمعه، گفت: روز عصای سفید یکی از روزهای مهمی است که مدیران باید بیشتر از گذشته به افراد روشن‌دل در بخش‌های مختلف توجه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها