آیه الله معلمی:

استعفای کابینه به معنای گریز از پاسخگویی در مجلس است/ مسئولان از شفاف سازی هراس نداشته باشند

استیضاح طرح خوبی برای شفاف‌سازی، بیان توضیحات و روشنگری است، ولی رئیس‌جمهور ترجیح داد که مسائل در مجلس مطرح نشود اما رئیس‌جمهور با این ادبیات که «با استعفای ما موافقت می‌شود» وی را کنار گذاشت.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۳۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: طرح استیضاحی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که باید شفاف‌سازی صورت می‌گرفت و وزیر مربوطه به موارد ایراد و اشکال نمایندگان مجلس پاسخ می‌داد و تنویر افکار عمومی اتفاق می‌افتاد تا علاوه بر تصمیم نهایی مجلس، افکار عمومی نیز قضاوت خاص خود را نسبت به دولت و مجلس و نگرش نمایندگان و دولت پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه استیضاح طرح خوبی برای شفاف‌سازی، بیان توضیحات و روشنگری است، اضافه کرد: ولی رئیس‌جمهور ترجیح داد که مسائل در مجلس مطرح نشود با وجود اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام جدی برای آمادگی برای پاسخ‌گویی کرده بود اما رئیس‌جمهور با این ادبیات که «با استعفای ما موافقت می‌شود» وی را کنار گذاشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بحث فرهنگ ایراد و اشکالی در مورد شخص جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده بلکه اشکال موجود مربوط به سیاست‌های تبیین‌شده از سوی دولت است، افزود: اگر واقعاً سیاست‌ها، روش‌ها و منش‌های دولت جهت بهتری پیدا کند طبعاً وزیر مربوطه نیز مجری سیاست‌های دولت است.

معلمی با اعلام اینکه این نوع کنار گذاشتن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای تغییر روش در دولت نیست، تصریح کرد: باید انتظار کشید و آینده را دید با وجود اینکه مشکلات اصلی در جامعه یک بخش فرهنگی و بخش عمده اقتصادی است.

وی با طرح این سؤال مبنی بر اینکه «اهمیت اقتصاد یا فرهنگ در جامعه مهم‌تر است؟»، گفت: در واقع هر دو مهم و حیاتی هستند هم مسائل فرهنگی جامعه که اگر غفلت شود خسارت‌های جبران‌ناپذیری دارد و هم مسائل اقتصادی، معیشت و اشتغال جوانان مهم است که باید در این زمینه در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت و نفت و انرژی بحث می‌شد که ازجمله دستگاه‌های اقتصاد و اشتغال‌آفرین کشور هستند ولی با توجه به شرایط کنار گذاشتن سه وزیر ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش اهمیت چندانی ندارد.

امام جمعه مردم قائم‌شهر یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش در حد توان خود داشت عمل می‌کرد که باید پاسخ‌گوی سؤالات نمایندگان بود که اعتماد عمومی جامعه نسبت به وزیر آموزش و پرورش اگر از سایر حوزه‌ها بیشتر نباشد کمتر نبود بنابراین چه خوب بود در برابر ایرادات مطرح‌شده فرصت پاسخ‌گویی پیدا می‌کرد.

معلمی با بیان اینکه نمی‌دانیم واقعاً انگیزه دولت از این اقدام چه بود، گفت: شاید دولت انگیزه خود را حفظ آرامش فضای عمومی جامعه عنوان کند، در حالی‌که حفظ آرامش باید همراه با جلب اعتماد در جامعه باشد ولی این کنار گذاشتن اعتماد عمومی را به خود جلب نکرده و ذهن همگان را در برابر پرسش قرار داد؟ باید انتظار بکشیم چه اتفاقاتی میافتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار