خبرهای داغ:
همزمان با هفته تربیت بدنی، آیین سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور چهره های وزرشی کشوری و استانی از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۲۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
تجلیل از فرزند شهید مدافع حرم در مراسم سوگواری ورزشکاران برای امام حسین(ع)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این مراسم در سالن ورزشی ولایت آستان مقدس برگزار شد، جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشوری و استانی و اعضای کادر فنی تیم فوتبال صبا، مسئولان آستان و استان قم حضور داشتند.

سخنران این مراسم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام جمعه قم بود. وی گفت: ورزش حرکت های منظم و ضابطه مند و پیوسته ای است که برای دست یابی به برخی توانایی ها و رسیدن به ورزیدگی جسمانی انجام می شود.

وی با بیان این که ورزشکاران با اهداف مختلفی در این عرصه حضور دارند، ادامه داد: اهمیت سلامت و شادابی به اندازه ای است که امام سجاد علیه السلام از خداوند می خواهد که او را از سستی و ناتوانی حفظ کرده و او را به شادابی و نشاط جسم برساند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: اگر نشاط در جسم نباشد، انسان به ناتوانی، عجز و دلمردگی و افسردگی مبتلا می شود و این شخص از انجام درست مسئولیت ها و وظایفش ناتوان می گردد.

وی نشاط را موجب تأثیرات مثبت در خلقیات و روحیات انسان دانست و گفت: از جمله آثار مثبت ورزش کردن، ایجاد تعهد و نظم و وقت شناسی است، چراکه ورزش، کاری است که همراه با نظم و پیوستگی انجام می گیرد.

آیت الله سعیدی ارتقای سطح صبر و تحمل را از دیگر آثار ورزش عنوان کرد و ادامه داد: اثر دیگر ورزش، به دست آوردن روحیه گذشت نسبت به افراد است. تجربه نشان داده که انسان های ناتوان و ترسو به دیگران ستم می کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: سلامت و قدرت جسمانی انسان را از تنبلی و سستی باز می دارد؛ انسانی که گرفتار تنبلی شود، در برابر مشکلات تسلیم می شود.

امام جمعه قم در ادامه درباره بهترین اهدافی که ورزشکاران می توانند در پیش روی خود قرار دهند اشاره کرد و گفت: سلامت جسم باید موجب این شود که انسان به تکالیف و مسئولیت های خود عمل کند و بتواند در برابر دشمنان اسلام محکم و استوار بایستد.

وی با بیان این که اسلام با این گونه ورزش موافق است و انسان ها را به آن توصیه می کند، گفت: در طرف مقابل نیز دشمنان اسلام هستند که تلاش دارند ورزش را در مسیری قرار دهند که ورزشکاران تنها به قهرمانی فکر کرده و نسبت به اهداف و آثار مثبت آن غافل شوند؛ این مسئله موجب می شود که برخی ورزشکاران برای رسیدن به قهرمانی، حتی به مواد نیروزا نیز روی بیاورند.

و در آخر امام جمعه استان قم از فرزند شهید مدافع حرم شهید"مهدی طهماسبی" تجلیل کرد.

لازم به ذکر است شهید مهدی طهماسبی سابقه عضویت 10 ساله در کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم را داشت و در منطقه حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.  
ارسال نظرات
پر بیننده ها