استاد دانشگاه در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد
بسیج فقر و اعتیاد را از عوامل اصلی ایجاد معضل خرید وفروش نوزادان دانست و بیان داشت: این معضل به سیاست های ناکارآمد مسئولان بر می گردد.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۶۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

احمدرضا بسیج مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش خرید و فروش نوزادان در شهر ها و روستاهای کوچک کشور و عواقب خطرناک ناشی از آن اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از معضلات اجتماعی تحت تاثیر فقر اقتصادی و مخصوصاً فرهنگی ایجاد و حتی در حال تشدید شدن هستند.

وی افزود: خرید و فروش نوزادان هم یکی از همین پدیده های اجتماعی است که به خاطر وضعیت وخیم اقتصادی و فرهنگی در جامعه ما در حال افزایش پیدا کردن است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: البته فقر فرهنگی بیشتر بر سطوح مختلف جامعه ضربه می زند اما به طور کلی همه مشکلات در جامعه معطوف بر این دو مشکل است لذا ممکن است همین خریدو فروش نوزادان در آینده شکل دیگری به خود بگیرد و بدتر شود.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری بیکاری فقر و اعتیاد را از عوامل اصلی ایجاد این معضل دانست و بیان داشت: این معضل به سیاست های ناکارآمد مسئولان بر می گردد که موظفند مسئولیت خود را  در حوزه اقتصاد و فرهنگبه درستی انجام دهند و تقصیرها را به گردن یکدیگر نیندازند.

بسیج نقش رسانه ها را در کاهش معضل خرید و فروش نوزادان بسیار موثر خواند و گفت: رسالت رسانه ها این است که واسطه میان مردم و مسئولان باشد و پیامدهای خریدو فروش نوزادان را به مردم بگویند و اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظرات