حمیدرضا پورنوروز
امام جمعه دهلران گفت: استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در شهرستان دهلران قطعاً می‌تواند در کاهش آمار بیکاری شهرستان و معرفی نیروهای بومی به شرکت‌های مختلف نفتی حاضر تاثرگذار باشد.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۳۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از نسیم دهلران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی- امام جمعه دهلران- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته(30 مهر) با توصیه همگان به رعایت تقوا اظهار داشت: تقوا نشانه احترام به خداوند است.

وی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، افزود: اینکه چرا عده‌ای که پیغمبر(ص) را درک کرده بودند فرزند پیغمبر را یاری نمی‌کنند و حتی او را به شهادت می‌رسانند دارای درس‌ها و عبرت‌هایی است که امروز و در عصر حاضر هم باید به آن توجه داشت.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: حب مقام، دنیا و شهوت از جمله دلایلی بود که این انحطاط فکری را در آن افراد به وجود آورد اما در برابر آن‌ها افراد و یاران امام حسین (ع) دارای اعتقاد راسخی به خدا و پیغمبر و امام بودند و توانستند راه سعادت را پیدا کنند.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان اشاره کرد و گفت: فرمایشات ایشان در باب توقف رشد علمی کشور، عدم توقف برنامه‌های هسته‌ای و هوا فضا و همچنین شناخت دشمن باید مدنظر همه مردم و به ویژه مسئولان قرار بگبرد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: از متن فرمایشات رهبری می‌توان ناراحتی و گلایه‌های رهبری از برخی موضوعات همچون توقف رشد علمی کشور، توقف برنامه‌های هسته‌ای و هوافضا را درک کرد که این موضوع را مسئولان باید پیگیری کنند.

وی همچنین به فرمایشات رهبری در مورد مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و بیان کرد: در این مناظرات می‌توان به اوج انحطاط فکری و اخلاقی این نامزد‌ها پی برد.

امام جمعه دهلران ادامه داد: هیئت حاکمه امروز سردمداران و سیاست‌گذران آمریکا گرگ‌های پستی هستند که جنایات زیادی را علیه انسانیت در سوریه، یمن و عراق انجام داده‌اند اما نقش فریبنده حقوق بشری را بازی می‌کنند.

وی به لزوم آمادگی مردم و دستگاه‌های شهرستان برای پذیرایی از زائران اربعین اشاره کرد و افزود: خدمت به زائران امام حسین (ع) سعادتی است که نصیب مردم این دیار شده است و باید آن را غنیمت شمرد.

خطیب جمعه دهلران ادامه داد: البته ما انتظار داشتیم که تردد زائران در اربعین امسال از مرزهای این شهرستان با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها انجام شود اما همچنان این موضوع نیازمند رایزنی مسئولان عالی برای متقاعد کردن طرف مقابل است.

وی به یکی از مطالبات مردم این شهرستان که استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در این شهرستان است پرداخت و اظهار داشت: در حالی که بیش از 90 درصد ذخیر نفت و گاز غرب کشور در این شهرستان است چرا باید این دفتر استان کرمامانشاه باشد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بسیاری از جوانان این شهرستان بیکار و سرگردان ادارات مختلف هستند که در صورت استقرار این دفتر در شهرستان قطعاً می‌تواند در کاهش آمار بیکاری شهرستان و معرفی نیروهای بومی به شرکت‌های مختلف نفتی حاضر تاثرگذار باشد.

وی به سفر ریاست جمهور به استان اشاره نمود و اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر خود به این استان وعده‌هایی مبنی بر راه‌اندازی پتروشیمی و پالایشگاه دهلران دادند که همچنان این وعده‌ها عملیاتی نشده و در این ماه‌های اخیر انتظار اقدام را داریم.

امام جمعه دهلران در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت سیدمصطفی خمینی خواستار توجه مسئولان به ترمیم و بهسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان و مشارکت مردم در سرشماری شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار