امام جمعه ایوان گفت:انتقاد ما هم به ارشاد و هم به صدا و سیما نشان دهنده این است که تریبون نماز جمعه دنبال احقاق حق مردم است.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۲۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از جویزر ایوان، حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان به بحث آفتهای زندگی پرداخت وگفت:یکی از آفت های بزرگ زندگی ها، آفت رباخواری است که درقرآن کریم به شدت مورد مزمت قرارگرفته است،این گناه براساس روایت از 70 بار زنا بدتر شمرده شده است ویکی از عواملی است که باعث ربوده شدن برکت از زندگی ها شده است.

وی خطاب به برخی کسبه که خیال می کنند می توانند قانون را دور زده و ربا از مرم بگیرند گفت:شاید بتوانید در فریب قاضی پرونده و فریب مردم موفق باشند اما بدانند که خدا شدیدالعقاب است و روز انتقام خدا فرا خواهد رسید.

امام جمعه ایوانگفت:برخی دشمنان داخلی معاند و افراد باند‌باز و حتی برخی دوستان ناآگاه گاها تریبون‌های نماز جمعه را تخریب یا تحقیر می‌کنند که این کار به صلاح آنان نیست.

امام جمعه ایوان بیان کرد:در هفته گذشته پس از انتقاد اینجانب با تئاتر موهن و اهانت‌آمیز "سزار گئو دیابث" یکی از معاونین اداره کل ارشاد با ارسال پیام اینجانب را تهدید به پیگیری قضایی می‌کند و می‌گوید شما باعث شدید که مردم با غیرت استان اعتراض کنند.

وی ادامه داد:از طرفی پس از انتقاد اینجانب به صدا و سیمای استان در رعایت نکردن عدالت در پخش برنامه‌های محرم بلافاصله مسؤولین این رسانه با پخش تصاویر بقیه ائمه‌جمعه استان و پخش نکردن تصویر امام جمعه ایوان چنین وانمود می‌کند که همه ائمه‌جمعه نامه تقدیر فرستاده‌اند و تنها منتقد امام جمعه ایوان بوده است درحالیکه چنین چیزی صحت ندارد و جای تاسف فراوان دارد زیرا به گفته برخی ائمه جمعه یکی از کارکنان صدا و سیما تماس گرفته و از آنها خواسته که آیا شما راضی بودید و هیچ بیانیه و نامه تقدیری در کار نبوده است.

امام جمعه ایوان گفت:چنین کارهایی در شان یک رسانه مهم استانی نیست و آیا بهتر نبود به جای این کار نسنجیده علت انتقاد امام جمعه ایوان را جویا می‌شدند، صدا و سیمای استان چرا برخلاف سیاست این رسانه ملی در کشور حرکت می‌کند،چرا در اکثر استان‌ها به نوبت خطبه شهرستان‌ها پخش می‌شود و در ایلام که کمترین امام جمعه را دارد حتی به همین تعداد کم بی‌توجهی می‌شود.

لروند تصریح کرد: چرا در این رسانه بودجه ضبط هر شب برای مسابقه آبادی را دارد اما هفته‌ای یکبار نمی‌تواند خطبه نماز شهرستان‌ها را پخش کند تا بقیه مردم استان ایلام استفاده کنند، این کدام منطق است که حتی قبل اذان مغرب یک بحث مذهبی پنج دقیقه‌ای نیست، اما کارشناسی حقوقی پخش می‌شود، آیا امکان دارد ائمه جمعه استان که حتی در خبر شهرستان‌ها حذف می‌شوند بیایند و بیانیه تقدیر بنویسند چرا یک بازرس از این رسانه ملی نمی‌آید انتقادات ما را بشنود.

لروند در ادامه گفت:پس انتقاد ما هم به ارشاد و هم به صدا و سیما نشان می‌دهد تریبون نماز جمعه دنبال احقاق حق مردم است نه بازی‌های جناحی و ... .

لروندبا استناد به سخنان امام(ره)، سازمان ملل را سازمان چند کشور خاص دانست و گفت:سکوت این سازمان در قبال شهادت و مجروح شدن 800 نفر در مجلس ترحیم در کشور یمن یک ننگ آشکار بر پیشانی این سازمان ضد‌ملل است.

ویحضور آمریکا و ترکیه در قضیه آزادسازی موصل را فتنه خواند و گفت: موضع جمهوری اسلامی در آزادسازی موصل حمایت از دولت قانونی عراق و حمایت از ارتش عراق است،داعش در حال کشیدن نفس‌های اخر خودش بود، اماآمریکا طبق معمول دنبال فتنه و تفرقه است.

امام جمعه ایوان بیان سیاست‌های انتخابات توسط رهبر انقلاب را کاملا آگاهانه و حساب شده دانست و از مسؤولین خواستند با دقت این سیاست‌ها را عملیاتی کنند.


ارسال نظرات