رئیس مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از کمک 12 میلیارد تومانی خیرین به این مجمع طی سه سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۵۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

محمدرضا نیکبخت امروز در سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: ارزش و ثواب کار خیر بر هیچ کس پوشیده نیست و به تکرار در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) به انجام آن تاکید شده است.

رئیس هیات مدیر مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در قرآن بر حمایت و انفاق به والدین، نزدیکان، مساکین و گرفتاران تاکید کرده است، افزود: به نظر می‌رسد هیچ کس گرفتارتر از بیمار نیست.

وی در ادامه با تاکید بر کمک و توجه به این قشر، گفت: کمک به دیگران برکات و آثار معنوی فراوانی بر زندگی افراد دارد.

این مسؤول با اشاره به تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته برای احداث و راه‌اندازی مراکز درمانی و توسعه بهداشت در مناطق مختلف از زمان انقلاب تاکنون، یادآور شد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته هنوز در بسیاری از بخش‌ها به خصوص مناطق محروم جای کار بسیاری وجود دارد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشتی در مناطق محروم در راستای ارتقای سلامت جامعه نیازمند توجه و حمایت مردم، مسؤولان و به خصوص خیرین است، گفت: بیماران زیادی در جامعه داریم که به جهت نداشتن توان مالی از درمان خود عاجز شده‌اند.

نیکبخت با اشاره به حمایت‌های مجمع خیرین از بیماران بی بضاعت و نیازمند، گفت: این مجمع در سال 86 در کل کشور و حدود سه سال است که در استان ما جهت کمک به بیماران نیازمند راه‌اندازی شده است.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های خیرین درون و برون استانی، اضافه کرد: از سال تاسیس این مجمع تاکنون حدود 12 میلیارد تومان از طرف خیرین به بخش سلامت این استان کمک شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 10 میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه‌های عمرانی و ساخت مراکز درمانی و بهداشتی و مابقی آن برای خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی هزینه شده است.

وی در ادامه از ساخت 50 پایگاه بهداشتی و درمانی به همت وزارت بهداشت و بنیاد برکت علوی در استان خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و بنیاد برکت در این خصوص منعقد شده است که امیدواریم کار ساخت این مراکز به زودی در استان آغاز شود.

نیکبخت، ارتقا و توسعه سلامت در جامعه را نیازمند توجه و حمایت همه مردم و مسؤولان دانست و بیان داشت: ائمه جمعه با استفاده از تریبون نماز جمعه می‌توانند در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص نقش مهم و موثری ایفا کنند.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت، با بیان اینکه بیماران زیادی (سرطان، دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی، کم خونی، نقص ایمنی و فنیل‌کتونوری) در استان وجود دارد که برخی خانواده‌های آنان به دلیل مشکلات مالی توان تامین هزینه درمان آنها را ندارند.

وی با عنوان اینکه چشم امید این بیماران و خانواده‌های آنان به دست مردم و خیرین است، گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کافی در این حوزه بتوانیم گامی موثر در راستای کمک به نیازمندان، بیماران و ارتقای سلامت جامعه برداریم.

ارسال نظرات