23 برگزیده استانی یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسؤولان استانی تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۴۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

ظهر امروز آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی کشور است که هر ساله در کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

فراخوان این جشنواره که ویژه نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود، هر ساله در نیمه اول سال انتشار و علاقمندان جهت شرکت در آن ثبت‌نام می‌کنند.

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز هر ساله همزمان با سراسر کشور اقدام به انتشار و فراخوان این جشنواره قرآنی و ثبت نام از علاقمندان می‌کند.

امسال نیز فراخوان این جشنواره از اوایل خرداد ماه (پنجم خرداد ماه) در کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر استان انتشار و تا 23 تیر ماه ادامه داشت.

ثبت‌نام این جشنواره در استان به صورت اینترنتی انجام و بیش از 172 نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی مساجد در این جشنواره نام‌نویسی و ثبت‌نام کردند.

بعد از ظهر امروز نیز آیین اختتامیه و پایانی این جشنواره قرآنی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در شهرستان بهمئی، شهر لیکک برگزار و برگزیدگان آن تجلیل شدند.

در رشته اذان، محمد جشان‌نژادیان از بهمئی، محمد فتحی از گچساران و حسین عظیمی مطلق از لنده به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رشته را کسب کردند.

محمود باقریان از چرام، سید بهنام ادیبی از بهمئی و میلاد شفیعی از لنده در رشته قرائت قرآن به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

مجتبی معینی از بویراحمد، ناصر جعفر‌زاده از چرام رتبه دوم و رضا فتحی از گچساران رتبه سوم رشته ترتیل قرآن را از آن خود کردند.

صدیقه نیازی از لنده، الهه میرسالاری از لنده و سعیده حمیدی از دنا به عنوان نفرات برگزیده اول تا سوم قرائت قرآن بخش خواهران معرفی و تجلیل شدند.

نرگس حسینی نژاد از کهگیلویه رتبه اول، فاطمه هرمزی از چرام رتبه دوم و سیده فاطمه تقوی از کهگیلویه رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم را از آن خود کردند.

قرائت صحیح سوره حمد، توحید و اذکار نماز نیز از دیگر رشته‌های این جشنواره بود که در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

شهاب نعمتی از لنده و فرشید علی‌جانی از چرام به صورت مشترک رتبه اول، امیررضا خسروی و حمیدرضا بشارت به صورت مشترک رتبه دوم، و سید علی دست‌افکن از باشت رتبه سوم این رشته در بخش برادران را کسب کردند.

زینب حقانی از بهمئی، سحر پرندوار از بهمئی و لادن راه‌خداپور از دنا نیز به ترتیب رتبه اول تا سوم رشته حمد، سوره و اذکار نماز استان را کسب و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

جشنواره قرآنی نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی مساجد هر ساله با نام «مدهامتان»، یکی از کوچکترین آیه‌های قرآن (آیه 64 سوره الرحمن) با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی، تقویت و پرورش آنها در سراسر استان‌های کشور برگزار می شود.

ارسال نظرات