خبرهای داغ:

بوکان برای آبادانی‎اش شهردار می‌خواهد

بی گمان بوکان، امروز بیش از پیش برای آبادانی به شهردار نیاز دارد تا بتوانند مشکلات این شهر را که کم هم نیست در چند ماه پایانی حضور اعضاء شورای شهر بر این مسند به سر انجام برساند.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۲۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهر بوکان واقع در جنوب استان آذربایجان غربی، با جمعیت بیش از 170 هزار نفری ساکن، اکنون ماه های طولانی است که از نبود شهردار رنج می برد تا چهارمین شهر بزرگ کردنشین ایران از نظر مدیریت شهری با مشکلات اساسی رو به رو شود.

ماه های زیادی است که عروس شهرهای ایران بدون شهردار اداره می شود و این مهم اکنون به عنوان مهم ترین چالش مدیریتی و دغدغه اصلی اعضاء شورای شهر بوکان تبدیل شده است.

اکنون شهرداری بوکان که از هفتم اسفند 94 و بدنبال استعفاء رشید میر حسامی بدون شهردار اداره می شود ده ها پروژه نیمه کاره را در سطح شهر دارد که همین موضوع باعث ایجاد نابسامانی های زیادی در اکثر نقاط شهر شده است.

تعطیلی دو پروژه مهم همچون پل های روگذر و زیر گذر، کندی تامل برانگیز در اجرای پروژه ساماندهی خیابان انقلاب، مسکوت ماندن پروژهای تجاری میدان فرمانداری و پارک ملت، و دهها پروژه کوچک و بزرگ دیگر در مناطق مختلف شهر از مهم ترین مشکلاتی است که اکنون مردم بوکان با آن روزگار می گذرانند.

در این 8 ماه که بوکان بدون شهردار اداره می شود هر چند تلاش های زیادی از سوی عده‌ای از اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار صورت گرفته ولی هر بار به دلایل مختلفی از سوی ارگانهای مسئول رد احراض صلاحیت شدند تا سومین شهر پرجمعیت استان طولانی ترین دوره بدون شهرداری خود را سپری کند.

فارغ از حواشی غیرقابل قبول نبود شهرداری در سومین شهر پرجمعیت استان در رسانه ها و محافل دولتی و عمومی، این مهم اکنون به یکی از وقت گیر ترین مسائل مورد بحث در استانداری تبدیل شده است.

مهمترین سوالی که این روزها مردم بوکان با آن مواجه اند، این است که چرا یک شهر همچون بوکان با وجود تحصیل کرده ترین مدیران در سطح استان و داشتن شرایط خاص از انتخاب یک شهردار عاجز است؟

آنچه که مشخص است هر قدر انتخاب شهردار برای یک شهر به درازا بکشد به جز عقب ماندن شهر از توسعه های عمرانی و فرهنگی نتیجه دیگری را به دنبال نخواهد داشت چراکه نهایتا شهردار متولی اجرای برنامه های عمرانی در شهر بوده و سرپرست شهرداری نیز در مقایسه با جایگاه شهردار اختیار چندانی ندارد.

بی گمان بوکان، امروز بیش از پیش برای آبادانی به شهردار نیاز دارد تا بتوانند مشکلات این شهر را که کم هم نیست در چند ماه پایانی حضور اعضاء شورای شهر بر این مسند به سر انجام برساند.

هر چند طی این مدت سرپرست فعلی شهرداری تمام توان خود را برای سرو سامان دادن به وضعیت اسفناک بوکان انجام داده ولی اکنون که سومین گزینه انتخابی شورای شهر برای تصدی پست شهردار نیز از سوی استانداری به دلیل اینکه فاقد سابقه کار دولتی می باشد رد شد لازم است همه مدیران شهری بویژه شورای شهر در کوتاه ترین زمان ممکن گزینه جدید خود را انتخاب و معرفی نمایند.

زیرا آنچه بسیار مهم است اکنون وضعیت این شهر ثبات مدیریتی را مطلبد که با فراغ بال و با حمایت کامل شورا و مدیران ارشد شهرستانی برای بار دیگر نام عروس شهر های ایران را بر زبان ها جاری کند.

ارسال نظرات