امام جمعه گچساران گفت: برخی برای تغییر امام جمعه گچساران کاسه گدایی به دست گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۲۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره جبری و یا اختیاری بودن رستگاری و سعادتمندی اظهار داشت: بشر به طور کامل دیدگاهش به سه گروه تقسیم می‌شود و باید گفت انسان‌های سراسر عالم به سه گروه تقسیم می‌شوند.

حجازی در ادامه به تبیین این سه گروه اشاره داشت و بیان کرد: دسته و گروه اول گروهی است که فقط دنیا را مهم می‌دانند و این عده فقط به دنبال خوشگذرانی در این دنیا هستند و کاری به معاد و دستورات الهی ندارند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن در خصوص این افراد می‌فرماید کسانی و گروهی طغیان می‌کنند و از مسیر خداوند خارج می‌شوند و تمام هستی آنها دنیوی می‌شود و باید گفت این عده دنیا را خریدند و آخرت خود را فروخته‌اند.

خطیب جمعه گچساران به دسته و گروه دوم اشاره کرد و گفت: این گروه انسان‌هایی دو پهلو هستند.

وی به خصوصیات این افراد پرداخت و اظهار داشت: این عده بعضی وقت‌ها که برایشان می‌صرفد نماز می‌خوانند اما وقتی هنگام جهاد و جبهه و وقت موضع‌گیری می‌شود حاضر نیستند ورود کنند.

حجازی ادامه داد: دسته سوم گروهی هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند که خداوند نیز در خصوص این افراد می‌فرماید نمی‌توانید پیدا کنید کسانی را که ادعای مسلمانی و مومنی داشته باشند اما همین فرد دوستی با کسانی داشته باشد که با خدا و پیغمبر ارتباطی ندارند که اگر چنین باشد این فرد مومن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در خصوصیات این فرد حتی اگر پدر و مادرش و فرزندش و برادرش هم در مسیر حق نباشد او از اینها فاصله می‌گیرد و کاری به آنها ندارد.

حجازی افزود: باید به جایی برسیم که خدا را از پدر و مادر و فرزند و خانواده و دوست و جناح و باند بیشتر دوست بداریم.

وی با بیان اینکه اگر کسی ملاک را فقط خداوند خدا قرار دهد، خداوند نیز ایمان را در قلب اینها محکم و استوار قرار می‌دهد اظهار داشت: این افراد مورد عنایت خاص خداوند هستند و خودش اینها را حمایت می‌کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: این افراد به جایگاهی می‌رسند که اگر فرزندش شهید شد، عضوش را در راه جهاد تقدیم کرد از خداوند راضی است و این افراد حزب‌الله هستند که پیروز و رستگار خواهند بود.

وی افزود: باید تلاش کنیم جامعه را به این سمت سوق دهیم و کاری نکنیم که جوانان ما منحرف شوند و این همان چیزی است که خواسته مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام حجازی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گچساران ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: باید تلاش کنیم از روزهای باقی مانده ماه محرم بهره لازم را ببریم.

حجازی با توصیه به نمازگزاران افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید با علما نشست و برخاست کنید که سخن شنیدن از علما دری از بهشت است.

وی با بیان اینکه امام (ره) در این خصوص می‌فرماید «این علما اگر نباشند اسلام از بین می‌رود و باید اینها باشند تا اسلام محفوظ بماند»، افزود: اسلامی که برای آن شهید داده‌ایم و خون‌ها داده‌ایم مورد نظر ماست و باید گفت ما باید بتوانیم اسلام را این گونه تبیین کنیم که اگر چنین کردیم این یک اسلام انقلابی است.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص داشتن روحیه انقلابی خاطرنشان ساخت: بعضی از آقایان می‌فرمایند چندین سال از عمر انقلاب گذشته و باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: آقایانی که حکم تنفیذ می‌گیرند و می‌گویند باید تعامل داشته باشیم این‌ها باید مراقب باشند.

حجازی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که بحث هسته‌ای یک بهانه است و ایشان بارها گفته‌اند که اگر شما در موضوعی عقب نشینی کنید به سراغ موضوع دیگری خواهند رفت.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت‌هایی که با پول بیت‌المال برگزار می‌شود گفت: اینها به این معنی است که مبانی دینی ما را کنار گذاشته‌اند و باید به این آقایان گفت پس خون شهدا و مادران شهدا چه می‌شود و چه پاسخی دارید که به آنها بدهید.

حجازی تصریح کرد: به وزیر ارشاد گفته‌اند جای شما دیگر اینجا نیست بفرمایید کنار و اما امیدواریم نفر بعدی مراقبت کند.

امام جمعه گچساران تاکید کرد: آقایان باید بدانند این نظام انقلابی است، نظامی عزتمند و این ملت به بهای خون شهدایش عزتمند است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند علما باید در وسط میدان باشند و روحیه انقلابی داشته باشد و امروز من می‌گویم پس کجایید؟.

حجازی گفت: در این شهر و حتی شهرهای دیگر آنهایی که دارای جایگاهی هستند حاضر نیستند یک کلمه در خصوص نقش و نفوذ آمریکا صحبت کنند.

وی تاکید کرد: ما ملت مقتدری هستیم و نباید این مملکت را تضعیف کنیم و من تعجب می‌کنم شما چطور و چگونه می‌توانید مملکت داری کنید مگر نمی‌بینید بیخ گوش شما چه می‌گذرد.

این مسؤول گفت: مگر نمی‌بینید چه کسانی این مملکت را به اینجا رسانده‌اند آری همین سرداران علم و قلم و حرم بودند که امروز ایران در سراسر دنیا صاحب عزتمندی است، شما به کجا رسیده‌اید که اینگونه درباره این سرداران سخن می‌گویید.

حجازی عنوان کرد: شما چقدر مغرور شده‌اید مگر به کجا رسیده‌اید که این چنین حرف‌هایی به زبان می‌آورید.

امام جمعه گچساران خطاب به این فردی که نام سردار حرم و علم و قلم را به زبان آورده است گفت: مگر می‌شود ما این سرداران را کنار بگذاریم، مگر ما چیزی به جز اینها داریم.

حجازی تاکید کرد: آری اگر این سرداران را کنار بگذاریم راه را برای ورود داعش فراهم کرده‌ایم و آرامش روحی برایشان مقدور می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند به این آقایان توفیقی بدهد تا سنجیده سخن بگویند.

حجازی با اشاره به کاپیتولاسیون که امام آن هم در زمان طاغوت آن را ملغی کردند تصریح کرد: الان در نظام جمهوری اسلامی آقایان می‌گویند این قانون است و ارجحیت دارد که به این آقایان هم تذکر می‌دهیم و مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تذکرات را داده‌اند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به سفر دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان گچساران گفت: دوستان و نمازگزاران زمانی که دکتر لاریجانی آمدند به عنوان امام جمعه این شهرستان و محرم اسرار مردم و کسی که مشکلات را می‌داند مشکلات این شهر را گفتم.

وی گفت: در سابق هم زمانی که مهندس بورد مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب به گچساران آمد و یکبار هم زمانی که وزیر کار به این شهر آمد مشکلات را گفتیم که بعضی از دوستان ناراحت شده‌اند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: امروز خطاب به آقای لاریجانی می‌گویم در گچساران یک نفر بیکار نداریم، ما هیچ مشکلی نداریم، ما اینجا هیچ فقری نداریم.

حجازی با طعنه ادامه داد: حتی دوستانی که می‌گویند در سال‌های آینده به اعتبارات ملی نیازی نداریم من امروز می‌گویم ما همین الان هم هیچ نیازی نداریم.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: بعضی دوستان که سایت دارند و بعضا وصل به جریان خاصی هستند به صورت گزینشی اخبار را کار می‌کنند.

حجازی افزود: امام جمعه وظیفه دارد که مشکلات را بگوید و این چیزی است که بر گردن من است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: بعد از انتقادهایی که داشته‌ام بعضی کاسه گدایی در دست گرفته‌اند و می‌گویند آقا می‌آیید امام جمعه شهر ما بشوید که امروز خطاب به آنها می‌گویم امام جمعه یک طلبه است، نه قدرت دارد و نه پول و هیچ چیزی در اختیارش نیست.

وی گفت: آیا امام جمعه گچساران نباید مشکلات مردم را بگوید من به این آقایان عرض می‌کنم اینگونه نیست که حجازی تا آخر عمرش باید امام جمعه گچساران بماند اما به شما می‌گویم شما خیال می‌کنید آن نفر بعد از حجازی دیگر هیچ نمی‌گوید.

وی تاکید کرد: به این آقایانی که کاسه گدایی در دست گرفته‌اند و به دنبال امام جمعه هستند می‌گویم مطمئن باشید امام جمعه بعد از حجازی که بیاید پته خیلی‌ها را روی آب می‌ریزد.

حجازی گفت: من خیلی وقت‌ها حجب و حیا می‌کنم و چیزی نمی‌گویم و اگر هم بخواهم بگویم در خطبه نماز جمعه نخواهم گفت بلکه روبرو و چهره به چهره در مقابل خواهم گفت تا مردم مقایسه کنند.

وی ادامه داد: حجازی پول نمی‌گیرد و با نان و پنیر هم می‌سازد.

حجازی خاطرنشان کرد: می‌گویند چرا از ولایت دم می‌زند که به آنها اعلام می‌کنم شرعا وظیفه دارم از ولایت بگویم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: می‌گویند چرا مشکلات مردم را می‌گویید که به آنها می‌گویم شرعا وظیفه دارم که بگویم و باید هم بگویم و تاکنون و این لحظه نیز در خیلی جاها حیا کرده‌ام که چیزی نگفته‌ام.

وی گفت: به آقایان هم می‌گویم هر زمان که شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مردم تشخیص دادند که حجازی باید برود خواهم رفت اما بدانند من تا آخرین نفس حیدری‌ام، فاطمی‌ام، حسینی‌ام و لحظه‌ای از ولایت دست بر نخواهم داشت و به این آقایان هم می‌گویم کاسه گدایی را بیشتر بچرخانید.

حجازی خاطرنشان ساخت: حجازی آماده است اما اگر فکر می‌کنید می‌توانید در روحیه من خللی ایجاد کنید نمی‌توانید و اما آن موقع خیلی از چیزها گفته می‌شود که خیلی از افراد شناخته می‌شوند.

ارسال نظرات