خبرهای داغ:
در راستای برگزاری اجلاسیه ملی شهدا خمینی شهر آئین رونمائی و عملیات نصب تصاویر ۲۳۰۰ شهید در قالب ۱۳۰ تابلو شهری آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۹۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،فرماندار خمینی‌شهر در آئین رونمائی از تابلوهای شهری و تمثال شهدا اظهار کرد: تک‌تک مسئولین امروز نظام مدیون خون شهدا هستند،اگر شهدا نبودند امروز ما مسئولین هیچ مسئولیتی نداشتیم ، اگر ما در این راه قدمی برنداریم در مقابل خون شهدا مدیون خواهیم بود .

احمد رضوانی گفت:اجلاسیه ملی شهدا شهرستان یک تحول و رخداد بزرگ فرهنگی و مذهبی برای تاریخ خمینی‌شهر محسوب می‌شود .
فرماندار خمینی‌شهر با انتقاد از عدم همکاری تعدادی اندک از مسئولین شهرستان در برگزاری اجلاسیه ملی شهدا گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم همه ما مدیون خون شهدا هستیم با کوتاهی وعدم همکاری تعدادی اندک از مسئولین با مسئولین برگزاری اجلاسیه قاطعانه برخورد خواهم کرد و هیچ‌گونه بهانه‌تراشی در این رابطه قابل قبول نیست.
وی بابیان اینکه بر اساس گزارش‌های واصله اکثریت مسئولین وادارات شهرستان همکاری خوبی با مسئولین برگزاری اجلاسیه داشته و دارند ادامه داد: از همه مسئولین شهرستان می‌خواهم نهایت همکاری آمادگی و پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری اجلاسیه ملی شهدا خمینی‌شهر داشته باشند .
شهردار خمینی‌شهر در ادامه این مراسم بابیان اینکه با گرامی داشت و یاد خاطره شهدا شهرستان تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های انجام برای اجلاسیه ملی شهدا کمترین کاری است که در مقابل با ایثار خون شهدا می‌توان انجام داد.
علی‌اصغر حاج حیدری تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر با همه توان و قدر و امکانات برای کمک به برگزاری باشکوه اجلاسیه ملی شهدا وارد عمل شده است.
وی ادامه داد افزود: تلاش زیادی شد تا با خلاقیت و ابتکار عملی با استفاده ازنظر هنرمندان طرح تمثال شهدا خمینی شهر طراحی و اجرا پیام خاص خود را داشته باشد .
حاج حیدری با اشاره به اینکه در طراحی تمثال شهدا خمینی‌شهر تلاش شد از اشکال ماندگار وهم خوان با با فراهنگ خمینی‌شهر استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه توان و قدرت مالی شهرداری خمینی‌شهر بسیار محدود است ادامه داد:با ابتکاری عملی بکار گرفته با همکاری و مشارکت یکی از تولیدکنندگان صنعتی تهیه و ساخت المان‌ شهدا خمینی‌شهر به روش امانی و پیمانی انجام شد .
فرمانده سپاه خمینی شهردر مراسم رونمائی از المان‌های شهری شهدا خمینی‌شهر با اشاره به اینکه شهدا بهانه بسیار خوبی برای تحولات فرهنگی در جامعه هستند تصریح کرد: با همکاری شهرداری و شورای شهر خمینی‌شهر طرح نصب المان‌های شهری شهدا متفاوت از شهرهای دیگر استان و مراکز استان‌های دیگر کشور اجرا شد .
مرادی بابیان اینکه خانواده شهدا و مردم خمینی‌شهر سال‌هاست منتظر بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شهرستان در عرصه ایثار و شهادت هستند افزود:جایگاه خمینی‌شهر در عرصه ایثار و شهادت می‌طلبد تا یک اتفاق بزرگ‌تر برنامه‌های یادواره‌های معمول استان و کشور برگزار شود.
وی بابیان اینکه مسئولین شهرستان خمینی‌شهر باید قدران خداوند و شهدا باشند که در این مرحله زمانی به‌اندازه خود در این برنامه بزرگ سهیم هستند اضافه کرد:خوشبختانه مشارکت ،اتحاد و همدلی بسیار خوبی در برگزاری اجلاسیه ملی کنگره شهدا شهرستان وجود دارد .
مرادی بابیان اینکه همه مسئولین شهرستان تلاش می‌کنند تا اجلاسیه ملی شهدا شهرستان درخور و شأن جایگاه شهرستان برگزار شود ادامه داد: در برگزاری اجلاسیه ملی شهدا ۱۶ کمیته مشارکت دارند گه طبق امور برنامه‌ریزی‌شده فعالیت تعدادی از این کمیته‌های به اتمام رسیده و تعداد مابقی تا زمان برگزاری اجلاسیه به اتمام خواهد رسید .
وی بابیان اینکه بعضی از کمیته کارنامه خوب و مطلوبی در برگزاری برنامه در نظر گرفته‌شده ارائه نمودند بیان داشت : با نصب المان‌های شهری شهدا چهره شهری خمینی‌شهر دگرگون خواهد شد و فضای ایثار و شهادت شهر را فرا خواهد گرفت.
مرادی با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی شهدا هم‌زمان با ۷ آبان ماه و با برگزاری دعای ندبه و پخش سراسر از شبکه ملی در محل امامزاده سید محمد خمینی‌شهر آغاز می‌شود گفت: برنامه اصلی اجلاسیه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه سردار جعفری با حضور یک هزار میهمانان از سراسر کشور و با جمعیتی بالغ‌بر شش هزار نفر به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اجلاسیه محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه برگزاری گردهمائی بزرگ شهدا شهر کوشک ،اختتامیه جشنواره فیلم ازجمله برنامه جنبی اجلاسیه ملی خواهد بود بیان داشت: برای اولین بار کلیه هیئت‌های و دسته‌ها مذهبی شهرستان با ابزار و تجهیزات کامل در حسینیه بزرگ ثارالله گرد هم جمع خواهند شد .
وی بابیان اینکه دیدگاه برگزارکنندگان بدونِ هیچ انگیزه سیاسی ، خاص بوده است گفت:تلاش ما افزایش مشارکت عمومی همه اقشار شهرستان در برگزاری اجلاسیه ملی شهدا شهرستان است ، اجلاسیه ملی شهدا شهرستان قطعاً مایه افزایی و افزایش تعامل بین اقشار مختلف شهرستان خواهد شد .
وی بیان کرد: اجتماع بزرگ دانش‌آموزی با حضور بیش از ۵ هزار دانش‌آموز دختر ، اختتامیه جشنواره شعر در شهر اصغرآباد با حضور شعرای مطرح کشور و استان ، یادواره شهدا روحانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان ، اجتماع بزرگ بانوان با حضور بیش ۵ هزار نفر بانوان شهرستان خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه اختتامیه اجلاسیه ملی شهدا شهرستان با حضور سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج کشور برگزار می‌شود تصریح کرد:امیدواریم اهدافی که مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست محقق شود.
فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه با برگزاری اجلاسیه حرکت‌های فرهنگی خوبی در شهرستان ماندگار و اثرگذار ماندگار خواهد شد ادامه داد: امیدواریم با برگزاری اجلاسیه ملی شهدا بعضی از ناهنجاری‌ها و تبلیغات منفی و رسانه‌های دشمنان دفع گردد .
وی در انتها گفت: اجلاسیه ملی شهرستان خمینی‌شهر متعلق به همه اقشار و مسئولین شهرستان بوده و منحصر به سپاه و بسیج و یا کنگره و شهدا نیست و همه دستگاه و اقشار به سهم خود در این تحول فرهنگی بزرگ سهیم هستند .
فرمانده سپاه شهرستان خمینی‌شهر تأکید کرد: امیدواریم در حاشیه برگزاری اجلاسیه بخشی از مشکلات جامعه ایثارگری و رزمندگان دفاع مقدس و مطالبات و مشکلاتی که در بخش وجود دارد پاسخ داده شود .
مرادی در انتها گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم ظرفیت نمایشگاه اجلاسیه ملی شهدا خمینی‌شهر چند برابر ظرفیت نمایشگاه‌های استان‌های برگزاری کننده اجلاسیه ملی در سال‌های گذشته خواهد بود ، در این نمایشگاه از کلیه ظرفیت‌های تاریخی ، مذهبی ، فرهنگی ، دوران دفاع مقدس ، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و آداب‌ورسوم شهرستان خمینی‌شهر استفاده‌شده است .
وی تصریح کرد : در این نمایشگاه کلیه یگان‌های نظامی اعم سپاه و ارتش با کلیه خدمات و امکانات پیشرفته و شبیه‌سازی‌شده دست آورد های دفاعی و نظامی در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها