امام جمع موقت تهران رزمایش نیروی هوایی ارتش را یک دلگرمی برای منطقه دانست و گفت: این رزمایش‌ها مایه یاس و ناامیدی برای همه کسانی است که گرفتار توهمات هستند که احیاناً یک روز قصد حمله یا آزار دارند.
کد خبر: ۸۷۶۴۸۵۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن قدردانی از عمق عشق مردم به سالار شهیدان اظهار داشت: در روز عاشورا در این سرزمین در هر شهر و روستایی همه عاشقان امام حسین آمدند و این جریان در روز جهانی حضرت علی‌اصغر کودکان شیرخوار خود را در بیش از 40 کشور به محضر امام زمان آورده و به عنوان قربانیان آینده مسیر ایشان عنوان کردند و این سند مظلومیت حضرت علی‌اصغر است.

حجت‌الاسلام صدیقی بالاترین جنایت بنی‌امیه را که هیچ توجیه عقلی، اجتماعی، عرفی و نظامی ندارد تیر زدن به گلوی یک کودک 6 ماهه برشمرد و ادامه داد: امروز هم آل‌سعود همان حرمله، بنی‌امیه، آل‌حرب و آل‌سفیان زمان است و در یمن کودک‌کشی می‌کند و ابوجهل زمان ما شیطان بزرگ آمریکای فریبکار و ظالم است. از این رو عربستان و اسرائیل کودک‌کش از تجلیات این شیطان بزرگ هستند.

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را ادامه کربلای امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: پرچم عاشورا امروز به دست ولی‌فقیه ماست که منتظر صاحب اصلی این پرچم هستند.

وی ادامه داد: ما هر سال شاهد این هستیم که مداحی‌ها، مرثیه‌ها و اشعار محتوای بهتری پیدا می‌کند و سخنرانی‌ها نیز زنده و روشنگر است و حضور مردم نیز در این مراسم‌ها رو به رشد است؛ این عزاداری‌ها ستاد استقبال از وجود امام زمان است و مردم در این عزاداری‌ها تجدید بیعت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار را بسیار مهم، سازنده، هشداردهنده و تشویق‌کننده برشمرد و گفت: بیانات ایشان هم مبشر و هم منذر بود و نخبگان را تحفه‌ای از جانب خداوند برای ملت ایران معرفی کردند و فرمودند که با تکیه بر نخبگان ایران به کشوری پیشرفته، قدرتمند و شریف تبدیل می‌شود لذا توجه به این نعمات خود شکر نعمت است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری با ارشادات و هدایت‌های خود نخبه‌پروری می‌کنند و قدر آنها را نمی‌دانند یادآور شد: در این زمینه هم مسئولان مسئولیت دارند و هم خود نخبگان چراکه نخبگان سرمایه هستند و سرمایه همیشه دزد و آفت دارد لذا باید از این سرمایه مراقبت کرد و آن را در مسیر رشد قرارداد. 

وی با اشاره به هشدار دیگر مقام معظم رهبری در این دیدار خاطرنشان کرد: تبلیغات سهمگین جهانی تلاش دارد که هیمنه انقلاب اسلامی را که شعار نه شرقی نه غربی و شعار ما می‌توانیم را عملی و عینی به دنیا نشان داد بشکند؛ برخی می‌گویند مگر می‌شود کسی قدرت آمریکا را نادیده بگیرد و زنده باشد، باید به آنها گفت این شما هستید که زنده نیستید چراکه اگر باور ولایی داشتید مانند امام می‌گفتید که ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: معنی پیوستن به جامعه جهانی این است که انسان وابستگی‌های خود را از نو شروع کند یعنی آنچه در دوره قاجار و پهلوی صورت گرفت و ملت ما یک ملت مرده بود دوباره بازسازی شود. در حالی که ملت ایران چون زنده است با دنیا هم ارتباط دارد. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات آل‌سعود که 140 نفر را کشته و صدها نفر را زخمی کردند تصریح کرد: این جنایات هولناک جنگی در مقابل مدعیان حقوق بشر اتفاق می‌افتد و رئیس رسوا و رفوزه سازمان ملل چشم خود را در برابر جنایات آل‌سعود هم گذاشت و چراکه وقتی سعودی را به عنوان آدم‌کش معرفی کردند پول گرفتند و حرف خود را پس گرفتند؛ ما نباید به اینها امید ببندیم و باید خط پیشرفت و استقلال خود را پیش ببریم. 

وی در ادامه خطبه‌های دوم رزمایش نیروی هوایی ارتش را نقطه عطفی دانست و اظهار داشت: نیروی هوایی در زمان انقلاب اسلامی نیز تابلوی درخشانی از خود تصویر کرد که در تاریخ نیز نگاشته شد و همچنان نیز بالنده و پیشرو است.

حجت‌الاسلام صدیقی رزمایش ارتش را مایه دلگرمی منطقه عنوان و تاکید کرد: این رزمایش مایه یاس و ناامیدی برای هر کسی است که گرفتار توهمات است و احیانا یک روز قصد حمله یا آزار دارد. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد ارتحال مجاهد نستوه و روحانی بصیر آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان ریشه‌ای کار کرد و حوزه و دانشگاه در راس کار او بود، آیت‌الله مهدوی کنی از سابقین تشکیل نظام اسلامی و جزو حامیان ولایت بود و مردم ما ایشان را مانند عمار امیرالمومنین حجت می‌دانستند. 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران انقلاب اسلامی را به برکت نهضت امام حسین دانست و تصریح کرد: نهضت سیدالشهدا هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده بود و امام حسین (ع) آینده را می‌دانستند و با وجود آگاهی از مشکلات قیام دست به این نهضت زدند، این نهضت از ابتدا تا پایان عزت جبهه حق و ذلت جبهه باطل بود. 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امام حسین خط عبودیت، عدالت و عزت و سربلندی را تابلو کردند و در مقابل آن خط ذلت و سرافکندگی نیز معرفی شد. از این رو سازش با جریان فسق و ظلم با دودمان امام حسین (ع) سازگاری نداشت و امروز هم سازش با باطل و استکبار ذلت و خط سیدالشهدا است.

وی حضرت ابوالفضل (ع) را سردار مدافع حرم عنوان کرد و گفت: مناعت‌طبع در تحریم و غیرتحریم فرقی نمی‌کند و برخی حرف‌های جدید بعضی افراد را به اشتباه انداخته است در حالی که ملت ما ملت حسینی و عاشورایی است و 10 سال تحریم را علی‌رغم جنگ و آتش خونین تحمل کردند و خم به ابرو نیاوردند لذا مسئله تحریم باعث عقب‌نشینی ما نخواهد شد و این مسیر امام حسین نیست.

ارسال نظرات