عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فروختن کالای خارجی توسط کارت های اعتباری فقط ایجاد رانتی بود که دولت هم در عرضه آن خیلی با تاخیر وارد بازار کرد.
کد خبر: ۸۷۶۴۸۲۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به طرح کارت های اعتباری خرید کالا گفت: امروز متاسفانه کالاهای ایرانی بین مردم مظلوم واقع شده اند چراکه رقبای خارجی به گونه ای کالاهای خود را عرضه می کنند که ما در بعضی مواقع توان رقابت با آن ها را نداریم. به عنوان مثال یا قیمت های آن ها خیلی پایین تر از کالاهای ایرانی است یا کیفیت مناسب تری دارد و... که همه این اتفاقات دلیلی جز محروم ماندن کالاهای ایرانی از چشمان مردم نخواهد بود.

وی افزود: کشور در خصوص واردات کالاهای غیر ضروری خیلی ضعیف عمل کرده و عمده این خسارات ناشی از ضعف مدیریت دولت و بخش بازرگانی ماست. باید در واردات نظارت بیشتری رخ دهد و اگر قرار است با کارت های اعتباری برای کالاهای ایرانی کاری کرد از ایجاد رانت و سود دادن به بعضی افراد باید جلوگیری کرد.

این نماینده تاکید کرد: فروختن کالای خارجی توسط کارت های اعتباری فقط ایجاد رانتی بود که دولت هم در عرضه آن خیلی با تاخیر وارد بازار کرد. کارت های اعتباری خرید کالا یکی از راه های خارج شدن بازار ایران از رکود بود که باید تمام برنامه ریزی های انجام شده مو به مو انجام شود و راه های دیگری امتحان کنند تا به لطف خدا چاله ای که دشمن برای ما کنده است، رهایی پیدا کنیم.

ارسال نظرات