وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: این تغییرات بیش از اینکه منجر به کارآمدی و تحول در دولت شود، موقعیتی برای بهره‌برداری تبلیغی و زمینه‌ساز استفاده‌های انتخاباتی است.
کد خبر: ۸۷۶۴۸۲۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون تغییرات اخیر دولت یازدهم در بدنه کابینه  و چرایی این حرکت در ماه های آخر، اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم، معرفی کابینه دولت یازدهم به عنوان ژنرال هایی  که از توان مدیریت  و تجربه کافی برای رونق بخشی به اقتصاد کشور و برون رفت از مشکلات معیشتی برخوردار هستند، در جامعه مطرح شد.

حسینی بابیان اینکه البته  برای کسانی که شناخت لازم از روحیات و کارنامه  گذشته وزرای معرفی شده داشتند مشخص بود که این ترکیب قادر به تحقق شعارهای زیبا و وعده های پر طمطراق دولت یازدهم نیست، گفت: علت این امر این است که غالب این ژنرال ها به مرز بازنشستگی رسیده و یا سال ها از آن عبور کرده بودند  و برخی صاحب ثروت های نجومی بودند و دیگر انگیزه کافی برای خدمت به مردم مخصوصا طبقه ضعیف و محروم جامعه را نداشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: به تدریج که 100روز و چند ماه و اینک بیش از سه سال گذشت بر بسیاری از مردم معلوم شد  که کابینه از عزم و اراده  و کارآمدی  لازم برای پیشبرد اهداف کشور برخوردار نیست.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه با عملکرد ضعیف  و برخی اظهار نظرهای نسنجیده دولتمردان برهمگان آشکار شد که دولت یازدهم، دولت «ما نمی توانیم»است، عنوان کرد: این در شرایطی بود که کشور به عناصر دلسوز، پرتلاش و پرتحرک برای تحول نیازداشت.

حسینی به صاحب نیوز گفت: این در حالی است که  کسانی مصدر امور شده اند  که بعضا با صراحت به تحقیر توان ملی می پردازند و اوج صنعت وفناوری کشور را به صنعت پخت قورمه سبزی و آبگوشت بزباش تنزل می دهند  و راه نجات کشور را واردات مدیر می دانند و بر واردات بیش از صادرات و تولید داخل تکیه دارند.

وی افزود: مسکن مهر را به عنوان نمونه که مشکل گشای صدها هزار زوج جوان و اقشار کم درآمد جامعه واشتغال بود مزخرف خواندند  و از مسکن اجتماعی سخن گفتند و هیچ کاری هم نکردند و در بسیاری ازحوزه ها به ویژه در بخش عمران  و توسعه زیر ساخت های کشور کارنامه ی «تقریبا هیچ» را ارائه دادند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دراین خصوص حرف بسیار است که با گذشت چند ماه دیگر و پایان دولت می توان تحلیل جامع و واقع گرایانه از امیدهایی که در آغاز ایجاد شد و رکود بی سابقه و طولانی مدتی که دراین دوره حاکم شد نکات عبرت آموزی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه دولت از زمان آغاز کار مورد نقد مشفقانه و  منصفانه نیروهای دلسوز  و متدین بود  ولی بجای استقبال از نصایح  و تذکرات خیرخواهانه انواع و اقسام اتهامات به منتقدان نسبت داده شد و گوش شنوایی برای تغییر و ترمیم کابینه خسته و عاجز از حل مشکلات مردم وجود نداشت گفت: اینک در ماه های پایانی دولت تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش  و ورزش قطعی شده است و صرف نظر از علت یا علل این جابجایی دیرهنگام که در فرصت اندک باقی مانده چندان منشا اثر نخواهد بود  به نظر می رسد دولت اولویت ها را فراموش کرده است.

حسینی بیان کرد: توقع تغییر در تیم اقتصادی  دولت که هماهنگی و کارآمدی لازم را ندارد بیشتر احساس می شد، ترکیبی که به جای تحقق اقتصاد مقاومتی غالبا به اظهار نظر آن هم درمواردی متناقض پرداخته اند و مشکلات را نه تنها کاهش نداده اند بلکه روز افزون بر گرفتاری ها  افزوده اند.

وی تصریح کرد: شاید انتظار تغییر وزرایی مثل نفت که بخاطر پرونده کرسنت  ده ها میلیارد دلار به کشور خسارت وارده شده است و یا صنعت که هر روز خبر تعطیلی  و یا کاهش فعالیت مراکز صنعتی و کارخانه ها به گوش می رسدیا راه وشهرسازى در اولویت بیشتری احساس می شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: لذا عده ای بر این باورند که مثلا تغییر وزیر فرهنگ هرچند که به دلایل شخصی باشد این فرصت را فراهم کرده است  که دولت با آدرس غلط دادن بخواهد علما و متدین جامعه را عامل فشار بر دولت معرفی کند  و به نوعی رضایت آنها را جلب کند و از طرفی گلایه های جدی اهالی فرهنگ و هنر را با این تغییر کاهش دهد و با جایگزین ساختن فردی با مشی تندتر و اصلاح طلبانه مقدمات جذب چهره های شناخته شده هنری و استفاده ابزاری از آنها در انتخابات را فراهم نماید یا با تغییر در وزارت ورزش، ورزشکاران و جوانان و با تغییر وزیر آموزش وپرورش نارضایتی گسترده این اقشار را کاهش دهند و همچون گذشته بتوانند از چهره های معروف درتبلیغات انتخابات استفاده ابزاری کنند.

وی افزود: بر این اساس این تغییرات بیش از اینکه منجر به کارآمدی و تحول در دولت شود موقعیتی برای بهره برداری تبلیغی فراهم می کند و زمینه ساز استفاده های انتخاباتی است.


ارسال نظرات