ستاد کل فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه با اشاره به حملات هوایی ترکیه در ریف شمالی حلب و کشتن نزدیک به ۲۰۰ غیر نظامی تأکید کرد این تجاوز آشکار تحول خطرناکی است که می‌تواند وضعیت را پیچیده کند.
کد خبر: ۸۷۶۴۸۱۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، جنگنده های نظامی ترکیه که در چارچوب ائتلاف موسوم به ضد داعش فعالیت می‌کنند، دیروز با بمباران چندین روستا در شمال حلب نزدیک به ۲۰۰سوری را کشتند.

ستاد کل فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که رژیم اردوغان با جنگنده های خود روز گذشته روستاها و شهرکهای «حساجک، الوردیة، حسیة، غول سروج ، سد الشهباء،  إحرص و أم حوش» واقع در ریف شمالی حلب را هدف قرار داد.

فرماندهی کل ارتش سوریه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: این تجاوز آشکار که افراد غیر نظامی بی گناه را هدف قرار داده، تحول خطرناکی است که می‌تواند وضعیت را پیچیده کند.

ارتش سوریه همچنین نسبت به تلاش جنگنده های ترکیه برای تکرار نقض حریم هوایی سوریه هشدار و تأکید کرد که با این مسئله برخورد کرده و هر جنگنده ترکیه ای را با ابزارهای موجود سرنگون خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است، چنین اقدامات غیر مسئولانه‌ای عواقب وخیمی در پی خواهد داشت که امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده و در گسترش تروریسم سهیم خواهد بود.

ارتش ترکیه نیز اذعان کرد که جنگنده های این کشور 26 حمله را در شمال حلب انجام دادند و 200 نفر را که مدعی است افراد مسلح کُرد هستند، کشته است.

ارسال نظرات