محصولات کارخانه آرد و نشاسته یاسوج به عراق و ارمنستان صادر می شوند

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات صادرات محصولات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به کشورهای عراق و ارمنستان فراهم شده است.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۵۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

ظهر امروز هیأت تجاری اقتصادی روسیه از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بازدید داشتند.

در این بازدید داریوش دیودیده اظهار کرد: این کارخانه اوایل دهه 70 به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان بخش آرد و نشاسته و در ادامه گلوکز و دکستروز کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج شروع به فعالیت کرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این کارخانه ظرفیت ورود روزانه 200 تن گندم را دارد.

وی با بیان در این کارخانه انواع آرد خبازی و صنعتی تولید می‌شود، تصریح کرد: کارخانه آرد و نشاسته استان ظرفیت تبدیل 50 هزار تن  گندم را در سال دارد و انواع آرد در این کارخانه تولید می‌شود.

دیودیده افزود: محصولات این واحد صنعتی تأمین‌کننده آرد استان و کشور و بخش عمده تولید شیرینی‌جات در کشور وابسته به تولیدات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج است.

این مسؤول با اشاره به دیگر ظرفیت‌های این کارخانه عنوان کرد: در این کارخانه روزانه 72 تن گلوکز تولید می‌شود.

وی به صادرات این محصولات به دیگر کشورها اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ و مقدمات صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای عراق و ارمنستان انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این بازدید یکی از اعضای هیأت تجاری و اقتصادی روسیه  محصولات این کارخانه را منحصر به فرد اعلام کردند.

وی کیفیت این محصولات کارخانه را خوب عنوان کرد و گفت: در استان امسک چنین کارخانه‌ای با این ظرفیت راه‌اندازی نشده است.

این مسؤول افزود: صادرات این محصولات در تولید شکلات و شیرینی که از صنایع مهم روسیه است کاربرد خوبی دارد و از محصولات این کارخانه استقبال خوبی می‌شود.

به گزارش فارس؛ در این بازدید مسؤولان هیأت تجاری و اقتصادی قول دادند که به واسطه توزیع بروشور و تبلیغات کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج بین شرکت‌های شکلات‌ و شیرینی‌سازی روسیه انجام شود و شرایط را برای صادرات محصولات این کارخانه به روسیه فراهم کنند.

ارسال نظرات