خبرهای داغ:
نخستین سالگرد شهادت مدافعان حرم شهیدان سرهنگ پاسدار «مسلم خیزاب» و ستوان دوم پاسدار «حمیدرضا دایی تقی» در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۳۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بعد از ظهر امروز نخستین مراسم سالگرد شهادت مدافعان حرم شهیدان سرهنگ پاسدار «مسلم خیزاب» و ستوان دوم پاسدار «حمیدرضا دایی تقی» در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

فضای گلستان شهدای اصفهان این بار برای عطرافشانی قبوری معطر شده بود که خودشان لاله‌های سرخ زینبی هستند، اما با این حال دور تا دور سنگ قبر این شهیدان والا مقام با گل‌های رز قرمز که نماد عاشقی است، تزیین شده بود.

حضور خانواده و به خصوص فرزندان این شهیدان مدافع حرم در کنار آرامگاه آنان و صحبت کردن درباره سبک زندگی این دو شهید نیز به تاثیر گذاری هرچه بیشتر در روح جوانان حاضر در گلستان شهدا می‌انجامید.

داخل خیمه حسینی گلستان شهدا، محل اصلی برگزاری سالگرد شهادت این دو مدافع حرم نیز با استفاده از تصاویر شهید خیزاب و شهید دایی تقی و همچنین تصویری از گنبد طلایی رنگ حضرت زینب(س) فضاسازی‌ شده بود و جمعیت بسیاری را برای حضور در این مکان فرا می‌خواند.

ابتدای مراسم حجت‌الاسلام مهدوی ارفع به ایراد سخنرانی پیرامون نقش شهدای مدافع حرم در سوریه و مبارزه با نیروهای داعش پرداخت و سپس جمعیت همراه و همنوا با مداحی سید رضا نریمانی با زمزمه کردن ابیاتی از متن مدیحه‌های مربوط به مدافعان حرم، به سینه زنی پرداختند.

همچنین در این مراسم از دو کتاب به عنوان کتاب‌های تخصصی مرتبط با خاطرات و زندگینامه شهدای مدافع حرم رونمایی شد که کتاب «پاکی و پایداری» مربوط به خاطرات شهید مسلم خیزاب و کتاب «موجی که آرام گرفت» مجموعه خاطرات شهید حمیدرضا دایی تقی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها