خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در چند سال اخیر رشد گردشگری خارجی در اصفهان سالانه 50 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۲۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریدون الهیاری ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سال جاری اظهار داشت: نزدیک به 22 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در استان اصفهان شناسایی‌شده است که ارزش تاریخی و فرهنگی‌ بالایی دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد اثر شناسایی‌شده نزدیک به یک هزار و 800 اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی داریم، خاطرنشان کرد: استان اصفهان نزدیک به 7 اثر ثبت‌شده در فهرست جهانی یونسکو دارد که از این تعداد دو قنات مزد آباد و وزوان در شهرستان شاهین‌شهر و میمه قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان رتبه اول صنایع‌دستی کشور را دارد، تصریح کرد: نزدیک به 300 رشته صنایع‌دستی در کشور وجود دارد که 199 رشته آن در استان اصفهان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته اصفهان به عنوان شهر صنایع‌دستی ثبت جهانی شد و بعد از کشور هند، اصفهان دومین شهر صنایع‌دستی جهان است.

الهیاری با اشاره به میزبانی اصفهان از شورای بین‌المللی صنایع‌دستی جهان یادآور شد: در کشورهایی مثل چین 400 میلیون نفر و در هند 100 میلیون نفر در حوزه صنایع‌دستی مشغول هستند و یکی از راهکارهای عملی شدن شعار اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه صنایع‌دستی جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

وی توجه به گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان اصفهان عنوان کرد و گفت: در انواع گردشگری به دنبال نوعی هستیم که با معیارها و ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، جامعه و کشورمان هم‌خوانی داشته باشد.

الهیاری تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در چند سال اخیر رشد گردشگری خارجی در اصفهان سالانه 50 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه 800 اثر تاریخی و فرهنگی شناخته‌شده وجود دارد که 36 اثر از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و 10 پرونده نیز در نوبت ثبت است.

وی با تأکید بر اینکه قنات یکی از دستاوردهای ملی کشور ماست، بیان داشت: نزدیک به دوسوم کشور ما خشک است و زمانی که به تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که گذشتگان انسان‌های بزرگی بوده‌اند که زمینه حیات را با توجه به کمبود آب در دل کویر فراهم کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه باید توجه به میراث فرهنگی و تاریخی به عنوان یک تکلیف ملی به آن در کشور نگاه شود، افزود: اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه از این ‌پس به نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری ارتقاء پیدا می‌کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها