مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

اکیپ جهاد کشاورزی استان زنجان برذبح شرعی نظارت کردند

۱۸ اکیپ جهاد کشاورزی استان زنجان برذبح شرعی ۲ هزار و ۴۶۰ راس دام نذری عزاداران حسینی از هشتم تا ۱۱محرم نظارت کردند.
کد خبر: ۸۷۶۴۶۸۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان دارای وظایف دورن سازمانی و برون سازمانی بوده و نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور و صید آبزیان از جمله وظایف برون سازمانی به شمار می رود.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی افزود: در راستای نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور و همچنین صید شرعی و اصولی آبزیان، اقدام به عقد قرارداد با روحانیون و کارشناسان مذهبی در سطح استان زنجان شده به طوری که این افراد در طول سال با مراجعه به کشتارگاه ها بر روند ذبح دام ها نظارت کرده و در مواقع نیاز نکات لازم را گوشزد و یادآوری می کنند.

وی با اشاره به نظارت اکیپ های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در عید قربان و دهه نخست محرم بر ذبح شرعی دام ها عنوان کرد: امسال با تشکیل ۱۸ اکیپ بر روند کشتار و ذبح دام های نذری عزاداران نظارت و بازرسی داشته ایم و در موارد محدودی نیز در صورت عدم رعایت نکات شرعی ذبح، لاشه دام از چرخه مصرف خارج شده است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امسال از هشتم تا ۱۱ محرم در مجموع ۲ هزار و ۴۶۰ راس دام سبک و سنگین تحت نظارت اکیپ های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ذبح شده و ناظرین شرعی و بهداشتی به طور کامل بر تمام مراحل از کشتار تا بسته بندی گوشت های نذری و انتقال آن ها به سردخانه نظارت و کنترل لازم را داشته اند.

وی اهمیت و لزوم ذبح شرعی انواع دام سبک و سنگین را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکید بر شرعی بودن ذبح دام حکمتی دارد و علاوه بر دلیل علمی آن، تجربه نیز نشان داده که دام هایی که در کشتار آن ها موارد و نکات شرعی رعایت شده گوشت شفاف تر و سالم تری داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار