خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور خبر داد
رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور گفت: تعداد اعضای این قشر از بسیج 159 هزار نفر است.
کد خبر: ۸۷۶۴۶۲۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود محمدی شاهرودی پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای بسیج روحانیون و طلاب که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، در خصوص اهمیت بسیج طلاب تصریح کرد: امام خمینی(ره) بر تاسیس بسیج طلاب تاکید زیادی داشتند و این نشان از اهمیت این تشکل دارد. امام خمینی(ره) از جمله وظایف بسیج طلاب را حفظ استقلال کشور و حفظ اعتقادات سایر اقشار جامعه عنوان کردند.

وی ادامه داد: ما چندین دسته طلبه و روحانی در حوزه علمیه داریم، برخی تنها به تحصیل و تدریس اشتغال دارند، ولی بیشتر طلبه‌های حوزه علمیه انقلابی هستند. یک طلبه انقلابی باید ویژگی‌های همچون بصیرت، دشمن‌شناسی و توان پاسخگویی را داشته باشد، او باید از برنامه مناسب برای مقابله با دشمن برخوردار باشد و به سؤالات اقشار مختلف جامعه پاسخ بدهد.

رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور افزود: مباحث سیاسی از مسائلی است که طلاب باید در کنار درس‌هایشان به آن توجه کنند. امیدوارم با تربیت طلاب انقلابی در حوزه‌ها از آرمان‌های انقلاب حفاظت کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با امضای تفاهم‌نامه میان نماینده ولی فقیه در سپاه و مدیر حوزه‌های علمیه، ارتباط بین بسیج و حوزه تقویت شد و پس از آن کمیته کارشناسی بسیج در حوزه و شورای عالی بسیج روحانیون تشکیل شد. تاکنون 41 جلسه کمیته کارشناسی بسیج روحانیون را برگزار کردیم که نتیجه آن تصویب 200 مصوبه بود، همچنین چهار جلسه شورای عالی بسیج روحانیون هم برگزار شده است.

محمدی شاهرودی با اشاره به برنامه‌های مختلف بسیج روحانیون اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این قشر بسیج برگزاری یک همایش سراسری در شهر مشهد بود که آیت الله نوری همدانی در آن همایش سخنرانی کرد و بسیاری از اعضای شورای عالی حوزه و مدیران مدارس علمیه در همایش سراسری بسیج روحانیون شرکت کردند، همچنین تاکنون سه همایش منطقه‌ای بسیج روحانیون در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و قم برگزار شده است.

وی در خصوص طرح‌های آموزشی بسیج روحانیون برای طلاب گفت: در سال گذشته هزار نفر از طلاب در طرح صادقین شرکت کردند، همچنین ما طرح صادقین ویژه اساتید حوزه علمیه را هم در دستور کارکردیم، طرح گفتمان ولایت هم در مدارس علمیه دنبال می‌شود و حداقل هر ماه یک جلسه طرح گفتمان ولایت در هر کدام از مدارس علمیه کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور افزود: حوزه علمیه در سال 94 حدود 10 هزار مبلغ را به طرح راهیان نور اعزام کرد، همچنین به دنبال اعزام منظم طلاب پایه‌های پایین‌تر حوزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس همچون دانش آموزان هستیم.

محمدی شاهرودی تعداد طلبه‌های بسیجی کشور را 159 هزار نفر دانست و تصریح کرد: نیمی از این طلاب از خواهران هستند، همچنین 56 درصد طلاب بسیجی کشور عضویت فعال دارند.

وی اضافه کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی روحانیون نسبت به اقشار دیگر جامعه بیشترین شهید را تقدیم اسلام کردند و شهید هاشمی نژاد شهید شاخص روحانی امسال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال در بسیج روحانیون به دنبال تربیت کارشناس در 11 رشته از جمله فضای مجازی هستیم تا این افراد پس از آموزش به عنوان مربی برای اقشار دیگر بسیج فعالیت کنند، همچنین ماهنامه تحلیلی خبری بصیرت و کتاب سال صادقین به صورت مستمر در بسیج روحانیون منتشر می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها