خبرهای داغ:
پیش از ظهر امروز؛

همایش بسیج طلاب و روحانیون در قم برگزار شد

در همایش منطقه‌ای بسیج طلاب و روحانیون بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری تاکید شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۹۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش منطقه‌ای بسیج طلاب و روحانیون با محوریت حوزه انقلابی پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم و آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طیبی‌فر فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) در ابتدای این همایش با اشاره به رابطه حوزه و انقلاب اظهار کرد: حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است، به همین دلیل حوزه باید از انقلاب به‌خوبی مراقبت کند و برای سرعت بخشیدن به انقلاب هر کاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه باید مراقب ویروس‌هایی باشد که به دنبال ضربه زدن به ستون انقلاب هستند، باید حوزه این ویروس‌ها را شناسایی و انقلاب اسلامی را از وجود آن‌ها پاک‌سازی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور در بخش دیگری از این همایش گفت: امام خمینی(ره) بر تاسیس بسیج طلاب تاکید زیادی داشتند و این نشان از اهمیت این تشکل دارد. امام خمینی(ره) از جمله وظایف بسیج طلاب را حفظ استقلال کشور و حفظ اعتقادات سایر اقشار جامعه عنوان کردند.

وی افزود: ما چندین دسته طلبه و روحانی در حوزه علمیه داریم، برخی کاری به نظام اسلامی ندارند و تنها به تحصیل و تدریس مشغول هستند، گروهی هم از لحاظ فکری وابسته به غرب هستند، ولی بیشتر طلبه‌های حوزه علمیه انقلابی هستند. یک طلبه انقلابی باید ویژگی‌های همچون بصیرت، دشمن‌شناسی و توان پاسخگویی را داشته باشد. او باید از برنامه برای مقابله با دشمن برخوردار باشد و به سؤالات اقشار مختلف پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم نیز در همایش بسیج طلاب در خصوص دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از دلایل پیروزی انقلاب علاوه بر رهبری حکیمانه خمینی(ره) این بود که مردم به ایشان یکپارچه لبیک گفتند. در ابتدای جنگ تحمیلی هم شاهد بودیم که بسیجیان حتی سلاح کافی برای جنگ با دشمن بعثی را نداشتند، اما با این وجود در برابر ارتش صدام مقاومت کردند و آن را شکست دادند.

وی با تاکید بر نقش بسیج در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: صدام با انواع سلاح‌های غربی و شرقی به ایران حمله کرد و ارتش او از لحاظ تجهیزات نظامی از نیروهای نظامی ما برتر بود و صدام در جنگ از سلاح شیمیایی استفاده کرد، اما با این وجود دشمن نتوانست در کشور ما نفوذ کند و نیروهای بسیج با استحکام از دوران دفاع مقدس پیروز بیرون آمدند.

آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) نیز در بخش پایانی این همایش با اشاره به انقلابی بودن حوزه‌ها اظهار کرد: حوزه شیعه در طول تاریخ همواره انقلابی بوده و در برابر دشمن مقاومت کرده است. حوزه شیعه سعی کرده که جامعه شیعی را در برابر باطل پیش ببرد و با باطل درگیر شود. حوزه شیعه همیشه با مزاحمانی که در سر این راه بوده‌اند، برخورد کرده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه حلقه اتصال بین ائمه معصومین(ع) از جمله امام زمان(عج) در دوران غیبت با مردم بودند و حوزه‌ها منویات این بزرگواران را به اقشار مختلف مردم منتقل می‌کنند و این کار به صورت همیشگی در حوزه‌ها انجام می‌گیرد. حوزه شیعه همیشه تلاش کرده که در جامعه شیعی حق با باطل آمیخته نشود و این رویه را از همان ابتدا تاکنون پیش گرفته است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در روایات از آمیخته شدن حق با باطل به عنوان تیری از شیطان یادشده است و ائمه معصومین(ع) این مسأله را در زیارات خود تلقین کردند. حفظ مرزها در جامعه اسلامی یکی از رسالت‌های بزرگ است و باید این مرزبندی‌ها در جامعه اسلامی وجود داشته باشد. علمای شیعه در طول تاریخ تلاش کردند تا جامعه شیعی در جامعه باطل استحاله نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار