خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در توسعه متوازن كشوري همه يا بخش عمده اي از سرمايه گذاري ها، منابع مالي و اعتبارات دولتي به سمت مناطق توسعه يافته سوق داده مي شود و باز هم سر استان هاي محروم و توسعه نيافته بي كلاه مي ماند!
کد خبر: ۸۷۶۴۵۷۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: توسعه متوازن از ديدگاه هاي مختلف قابل بررسي است. يكي از اين ديدگاه ها توسعه تمام بخش ها و زيربخش هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و زيست محيطي است.

وی عنوان کرد: از اين ديدگاه بايد تمام ابعاد يك جامعه مورد حمايت قرار گيرند و رشد كنند. به عنوان مثال اگر فرهنگ يك جامعه رشد نكند رشد بخش اقتصادي به تنهايي نمي تواند پاسخ گوي نياز جامعه باشد، جامعه اي كه اقتصاد پيشرفته دارد اما آمار بزه و آسيب هاي اجتماعي در آن زياد باشد به طور قطع رو به زوال است.

زهرايي با بيان اين كه عقب ماندگي برخي مناطق روستايي و حتي شهري خراسان جنوبي از متوسط كشور هم بسيار پايين تر است، افزود: در توسعه متوازن كشوري بايد به اين شكل عمل شود كه وضعيت موجود، مطلوب و متوسط كشور را لحاظ كنند و طوري عمل شود كه همه استان ها به حد متوسط برسند و روي ريل توسعه قرار گيرند كه متاسفانه اين طور نيست.

وی خاطرنشان کرد: حتي در برنامه هاي 5 ساله توسعه هم به طور معمول دولت اعتبار و سرمايه گذاري اش را به نقاطي اختصاص مي دهد كه توسعه يافته تر است هرچند اين كار عاقلانه و منطقي است اما از عدالت به دور است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان افزود: به عنوان مثال راه آهن، آب، اتوبان و... را به نقطه اي مي برند كه داراي توجيه فني و اقتصادي باشد و زماني كه اين اتفاق مي افتد واضح است نقاطي كه زيرساخت هاي بيشتري دارند از توجيه اقتصادي بيشتري هم برخوردارند.

وی ابراز داشت: پس ناخود آگاه همه يا بخش عمده اي از سرمايه گذاري ها، منابع مالي و اعتبارات دولتي به سمت مناطق توسعه يافته سوق داده مي شود و باز هم سر استان هاي محروم و توسعه نيافته بي كلاه مي ماند!

ارسال نظرات
پر بیننده ها