قائم مقام وزیر صنعت در همایش روز ملی صادرات:

«تحریم‌» همچنان مانع از گسترش همکاری با دیگر کشورها است

قائم مقام وزیر صنعت با تاکید بر این نکته که تحریمها اجازه امضای موافقتنامه‌های چند جانبه با کشورهای دیگر را نمی‌دهد، گفت: اکنون برخی بنگاه‌های اقتصادی ایران برای حضور در بازارهای جهانی توانایی لازم را ندارند.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۷۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی خسروتاج امروز در همایش روز ملی صادرات در حضور رئیس جمهور و وزرا اظهار کرد: در 6 ماهه سال جاری 21.7 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که 60 درصد رشد را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است اما این رقم مورد پذیرش ما نیست.

وی افزود: بعضی بنگاههای ما در دوران دفاع مقدس و زمان تحریمها شکل گرفته است تا بخشی از نیاز ما را تامین کند اما اکنون برای حضور در بازارهای جهانی توانایی لازم را ندارند و نمی‌توانند در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت کنند.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی ادامه داد: قدرت رقابت برخی کالاها در خصوص قیمت و هزینه تمام شده اکنون پایین است که مشکلات ما در مقایسه با رقبا به نرخ سود بانکی و مشکلات دیگری مانند استرداد مالیات و هزینه‌های حمل و نقل بر می‌گردد. 

وی افزود: تحریمها همچنین به ما اجازه نداده که موافقتنامه‌های چند جانبه با کشورهای دیگر داشته باشیم این در حالی است که رقبای ما در سالهای گذشته بیکار نمانده‌اند. دولت در سالهای گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده و ارقامی برای افزایش صادرات هدفگذاری شده است. 

وی در پایان گفت: در دنیای امروز صادرات به شکل یک مسابقه است و با هنر نوآوری و فعالیتهای دانش‌بنیان و تولید کالای رقابت‌پذیر می‌توانیم در آن شرکت کنیم. صادرکنندگانی که خواهان حضور پایدار در بازارهای صادراتی هستند باید دیدگاه خود را عوض کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار