سخنگوی وزارت خارجه اظهارات منتسب به یک ژنرال نظامی آمریکایی در خصوص نقش احتمالی ایران در حمله موشکی به سمت ناوهای آمریکایی در دریای سرخ را داستانی تخیلی و خیال پردازانه، مشکوک و بی اساس خواند و آن را رد کرد.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۵۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز اظهارات منتسب به یک ژنرال نظامی آمریکایی در خصوص نقش احتمالی ایران در حمله موشکی به سمت ناوهای آمریکایی در دریای سرخ را داستانی تخیلی و خیال پردازانه، مشکوک و بی اساس خواند و آن را به شدت رد کرد.

بهرام قاسمی افزود: اظهارات ضد و نقیض و نامفهوم مقامات آمریکایی در روزهای گذشته، اظهاراتی خلاف، توام با سوء‌ظن و نابجاست که حاکی از سردرگمی آنان است.

قاسمی یادآور شد: همانگونه که پیش‌تر گفته‌ایم به نظر می‌رسد دولت آمریکا  باید به جد و بیش از آنچه تصور می‌کند مراقب اقدامات آنانی باشد که برای مدتی است در یک تجاوز وحشیانه و تحمیلی در باتلاق جنگ یمن دست و پا می‌زنند و در یک تصور باطل برای نجات خود از ورطه این شکست مفتضحانه می‌خواهند با افزایش تنش و گسترش دامنه جنگ و خشونت، دیگران را به صحنه جنگ بی حاصل یمن وارد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بهتر آن است نظامیان آمریکایی که با کمک مستقیم و غیر مستقیم خود به نیروهای ائتلاف در جنایات علیه مردم یمن نقش غیرقابل انکاری دارند به جای فرافکنی، مانع جنایات و خونریزی‌های بیشتر شده و به کشتار مردم بی دفاع و مظلوم یمن توسط همپیمانان خود خاتمه دهند.

یک ژنرال عالی‌رتبه ارتش آمریکا روز چهارشنبه ایران را به نقش‌آفرینی در حملات ادعایی به کشتی‌های جنگی این کشور در نزدیکی آب‌های یمن متهم کرد.

به نوشته پایگاه «هیل»، ژنرال «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در مرکز «پیشرفت آمریکایی» صحبت می‌کرد، گفت: «تصور می‌کنم که ایران در برخی از این اقدامات ایفای نقش می‌کند. آن‌ها با حوثی‌ها ارتباط دارند، به همین دلیل تصورم این است که آن‌ها نقشی ایفا می‌کنند.»
ارسال نظرات