خبرهای داغ:
برترین واحدهای استاندارد استان قم چهارشنبه شب طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤلان استانی تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۴۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد چهارشنبه شب در سالن همایش‌های تالار ونوس برگزار شد و در حاشیه این همایش با حضور خاکی فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از واحدهای استاندارد برتر قم تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این همایش مدیرکل استاندارد استان قم با اشاره به نظارت بر رعایت معیارهای استاندارد در 560 جایگاه سوخت مطرح کرد: 32 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده و 11 شرکت بازرسی فنی در حوزه صادرات و واردات در سلفچگان و دو شرکت بومی تایید صلاحیت در بخش بازرسی واحدهای تولیدی در سطح بازار در استان قم فعالیت می‌کنند.

منصور فرزانه از فعالیت 6 شرکت بازرسی فنی فعال در حوزه نظارت بر آسانسور یاد کرد و افزود: کنترل بیش از 4 هزار و 700 مورد از وسایل سنجش و ترازوهای سطح بازار طی سال اخیر انجام شده که یک سوم آنها خطای بیش از یک درصد داشته است.

همچنین رئیس خانه صنعت استان قم طی سخنانی موازی‌کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی را از مشکلات استانداردسازی واحدهای صنعتی برشمرد و اظهار کرد: مسؤولان استانی قم نگاهی ویژه برای رفع مشکلات صنعت و تولید این استان دارند اما باید در راستای رسیدن به هدف از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

ابوالفضل فراهانی با بیان اینکه فرهنگ استاندارد باید در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: خانواده‌های جامعه اسلامی باید با تعریف استاندارد آشنا شوند تا بتوانند نسبت به کالاهای دارای نشان استاندارد اعتماد کنند.

در پایان این مراسم استاندار قم طی سخنانی بر جلوگیری از افزایش کالاهای قاچاق به ویژه در حوزه سلامت و غذا تاکید کرد و گفت: برای حفظ سلامتی خود باید از استفاده کالاهای قاچاق که بیشتر آنها غیر استاندارد است، پرهیز کنیم.

سید مهدی صادقی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی استان باید به سمت معیارهای استاندارد جهانی حرکت کنند، عنوان کرد:‌ رعایت این استانداردها می‌تواند محصولاتی با کیفیت را به دنبال داشته باشد تا رضایتمندی مردم از تولید داخلی با استفاده از این محصولات افزایش یافته و رونق چرخه اقتصاد رقم زده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها