نخست وزیر عراق در بازدید از مناطق عملیاتی در استان موصل گفت که عملیات آزادسازی موصل نمایش قدرت عراق برای جنگیدن و آزادی سرزمین است.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۸۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، "حیدر العبادی" در بازدید از یکی از مناطق عملیاتی در استان نینوا، و به طور خاص در بازدید از یکی از یگان های سازمان مبارزه با تروریسم در خط مقدم عملیاتی،  با اشاره به این مطلب از نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم به عنوانی نیروی مهم در کشور یاد کرد و افزود: این نیرو در حال حاضر در تمامی محورهای درگیری و در کنار ارتش، پلیس فدرال،بسیج مردمی و دیگر یگان های مسلح حضور دارد و امروز نیز به موصل اعزام شده اند تا در کنار نیروهای پیشمرگ  بجنگند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، گفت: در حال حاضر همه عراقی ها اعم از کرد، عرب، ترکمان، شیعه ، سنی،ایزدی، مسیحی، همه و همه در قالب نیروهای  امنیتی کشور، با وحدت و همدلی می جنگند.

وی از سرعت به عنوان چاشنی اصلی در برنامه ریزی برای عملیات آزادسازی موصل یاد کرد و افزود: همت ما حمایت از غیر نظامیان و همچنین آزادی اراضی کشور با کمترین خسارت است و انشاء الله به زودی خبرهای مسرت بخشی را در این زمینه خواهید شنید.  با این حال خواستار مراعات احتیاط و بیداری از طرف نیروهای امنیتی و همچنین شهروندان هستیم زیرا تروریست ها در پی آن هستند تا از شیوه های دیگری بهره بگیرند.

العبادی گفت: متاسفانه برخی از سیاستمداران بر این باورند که نبرد با تروریسم پایان یافته است، این چهره ها در پی مشکل تراشی در مسیر کار دولت و نیروهای امنیتی هستند و این چنین تلاش هایی زیبنده نیست، ما در حال حاضر در حال رویارویی با تروریسم هستیم و این مرحله نیز مرحله مهم و بسیار خطرناکی است زیرا تروریست ها هم در پی ضربه زدن به ما هستند و در این راه از همه روش های سیاسی و امنیتی ای که در اختیار دارند بهره می برند اما با حضور قهرمانان ما در یگان های مبارزه با تروریسم و دیگر یگان های امنیتی و نظامی، ما در کمین تروریسم آنها نشسته ایم و به خواست خدا عراق پیروز این میدان خواهد بود.

حیدر العبادی ادامه داد: متاسفانه برخی از شخصیت های سیاسی ترکیه در پی القای تفرقه میان عراقی ها هستند اما خطاب ما به آنان این است که مردم عراق متحدند، این مردم با هر گونه اشغالگری مخالفند و حضور نیروهای بیگانه در کشور را نمی پذیرند و با چنین نیروهایی به همان شیوه  مقابله می کنند که امروز با داعش می جنگند. ما در داخل مرزهایمان می جنگیم و در پی آزادسازی سرزمین و ایجاد امنیت برای شهروندانمان هستیم.

وی درباره حمایت های بین المللی از عراق در نبرد با تروریسم گفت: نبرد ما با تروریسم نبرد عراقی است، همگی بر این باورند که نگاه کنونی جهان به عراق این است که نیروهای نظامی عراق با وحدت در حال نبرد با داعش و آزادی سرزمینشان هستند، فرماندهان ما عراقی هستند، برنامه ریزی عملیاتی ما عراقی است اما این عملیات برای کشورهای دیگر هم مهم است در نتیجه آنان نیز این عملیات را تایید و  از ما حمایت می کنند. البته برخی از کشورها، به نوعی غافلگیر شدند  به همین دلیل هم با شایعات و هم با خیرخواهی هایی مواجه هستیم، وقتی گفتیم الرمادی را آزاد می کنیم این کار را انجام دادیم، وقتی گفتیم فلوجه را آزاد می کنیم این کار را انجام دادیم، وقتی گفتیم موصل را آزاد می کنیم برخی بر این باور بودند که این شهر از بغداد فاصله زیادی دارد اما ما برای این نبرد آماده شدیم، نیرو و تجهیزات را برای این نبرد اعزام و ارسال کردیم و عملیات را به شکل صحیحی آغاز کردیم در نتیجه جهان به نوعی غافلگیر شده است زیرا این عملیات نمایش قدرت عراق برای جنگیدن و آزادی سرزمین است.

ارسال نظرات