قربانی گفت: موکبی در شهر کربلا با همکاری سپاه استان البرز و شهرداری کرج تحت عنوان " موکب امام حسن مجتبی(ع)" جهت خدمت رسانی به زائران برپا خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۸۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

غلام قربانی مسئول ستاد اربعین سپاه استان البرز و شهرداری کرج در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: موکبی در شهر کربلا با همکاری سپاه استان البرز و شهرداری کرج تحت عنوان " موکب امام حسن مجتبی(ع)"جهت خدمت رسانی به زائران برپا خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت این موکب اسکان 3000 تا 5000 نفر از زائرینی است که برای همایش پیاده روی اربعین به سمت کربلای معلی حرکت میکنند.

قربانی گفت: اولویت اسکان این موکب برای زائرین استان البرز است ، اما سایر مردم عزیز کشورمان هم میتوانند ازاین امکانات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای اسکان این تعداد تدارکات لازم اعم از وسایل گرمایشی، سرمایشی، تجهیزات چادر، پتو و آنچه در توان و وسع مجموعه سپاه استان البرز و شهرداری کرج بوده است آماده شده تا بتوانیم خدماتی به زائران اباعبدالله الحسین ارائه دهیم.

مسئول ستاد اربعین سپاه استان البرز و شهرداری کرج در خصوص اجرای کارهای فرهنگی در این موکب عنوان کرد: پیش بینی کار های فرهنگی برای افرادی که به لحاظ ازدیاد جمعیت امکان رفتن به سمت حرم را ندارند برنامه ریزی شده است و نماز جماعت در سه نوبت ، مداحی و سایر برنامه های فرهنگی برگزار خواهد شد.

قربانی گفت: ناحیه بسیج محمد شهر در استان البرز با برنامه ریزی های انجام شده قرار است امکاناتی را برای 300-400 نفر به ظرفیت اسکان زائران اضافه کند و حدود 1000 نفراز زائرین را در این ایام با ایجاد تدارکات لازم جهت پذیرایی (صبحانه، نهار، و شام ) محیا کنند که در راستای موکب امام حسن مجتبی(ع) خواهد بود.

وی افزود: ناحیه بسیج شهرستان اشتهارد در استان االبرز قرار است در این راستا  600-500 نفر ظرفیت در چند روز آینده فراهم و به کشور عراق ارسال کند که در کنار موکب امام حسن مجتبی(ع) قرار خواهد گرفت که مجموعا به ظرفیت استان البرز اضافه خواهد کرد.

مسئول ستاد اربعین سپاه استان البرز و شهرداری کرج اظهار کرد: سازمان عتبات و عالیات استان البرز 25000 نفر را در شهر مقدس نجف اسکان داده و پذیرایی خواهد کرد.

 قربانی در پایان خاطر نشان کرد: این فعالیت ها از 3 ماه قبل برای دریافت تجهیزات و آماده سازی مقدمات این حرکت عظیم آغاز شده است تا ان شاء الله بتوانیم خدمایتی را برای زائرین اربعین حسینی ارائه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها